Jump to content

நிதர்சனம்.கொம் இன் பொறுப்பற்ற செய்தி


Recommended Posts

தமிழ்மகான் இத்தலைப்பின் கீழ் ஆரம்பத்தில் எழுதும்போது கூலின் நியமனத்திற்கு விடுதலைப் புலிகள் பச்சைக்கொடி காட்டியதாக எழுதியிருந்தார். ஆனால் அதற்கு மாறாக நோர்வே தூதருடனான சந்திப்பின் சு.ப.தமிழ்ச்செல்வன் ஊடகவியலாளர்களிடம் தெரிவித்துள்ளார்.

கேள்வி:-

தமிழ்ச்செல்வன்:-

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

இல்ல மின்னல், தமிழ்ச்செல்வனுக்குதெரியாமா ,மகானுக்கும் ஜூட்டுக்கும் சொல்லிப் போட்டு ,புலியள் பச்சக்கொடி காட்டியிருப்பினம்.ஜூட் சாரப்பாம்புகள் வன்னியில கனக்க எண்டும் முன்னர் எழுதினவர்,அதோட ஜெயதேவனும் இப்படித் தான் சொன்னவர் ,புலியளுக்கயே தனக்கு ஆதரவான ஆக்களும் இருக்கினம் எண்டு.

இவர்களை நினைத்தால் அழுவதா,சிரிப்பதா என்று தெரியவில்லை.....

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

ஜேவிபி சொல்வது உண்மையல்ல. யாழ். பல்கலைக்கழக மாணவர் அமைப்பு புலிகளின் கட்டுப் பாட்டில் இருந்தால் பாதுகாப்பை காரணம் காட்டி சிறிலங்கா அரசால் யாழ் பல்கலைக்கழகத்தை வருடக்கணக்காக மூடிவிட முடியும். இவ்வாறே சிறிலங்காவில் தென்பகுதி பல்கலைக்கழகங்கள் ஜே.வி.பி காலத்தில் மூடப்பட்டிருந்தன.

ஜே.வி.பி. சொல்வது உண்மையல்ல என்ற காரணத்தால் அதை அடிப்படையாக வைத்து தாங்கள் கேட்ட கேள்விகள் அர்த்தமற்று போய்விடுகின்றன. அந்த கேள்விகளுக்கு இடமே இல்லை.

இந்த வாதம் தென் சமூகத்துக்கு மட்டுமே பொருந்துமே தவிர யாழ் பல்ககை;கழகத்தில் அப்படியான வீரத்தை சிங்கள அரசால் செய்ய முடியாது.

அவர்களுக்கு தெரியும். இந்த விடுதலைப் போராட்டத்திற்கு வெட்டுப்புள்ளி முறையும் மூலகாரணம் என்பது. அப்படி தெற்கில் நடந்தது போல நடந்த பிற்பாடு மாணவர்கள் எவ்வகையான வழியைத் தேடிக் கொள்ளவார்கள் என்பது சொல்லித் தெரியவில்லை.

எனவே உங்கள் கருத்தும் பிசுபிசுத்துப் போகின்றது

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

தெரியாதைதை தெரியவில்லை என்று சொல்லி தெரிந்து கொள்ளும் தூயவனின் பாங்கு பாராட்டத்தக்கது.

எனது வரலாற்றில் ஒரு சம்பவத்தை எழுத எனக்கு நிச்சயமாக உரிமை உண்டு. இப்போது தெரிந்து கொள்ளுங்கள்.

நன்றி யுூட்!!

ஆனால் வெறுமனே அதை சுட்டிக்காட்டி யாழ்பல்கலைக்களம் அப்படியானதே என்று குறுகிய வட்டத்தினுள் முடித்திருப்பதின் பால் ஒரு சிறந்த விமர்சகர் என்ற வட்டத்தில் இருந்து விலகி, வெறுமனே கூலை நியாயப்படுத்தும் சுயநல விமர்சகராக நீங்கள் போய் விடக்கூடாது என்பதே எனது வருத்தம்!!

ஒரு விடயத்தை மட்டும் முதன்மைப் படுத்தி, மற்ற பலவிடயங்களை மறைக்கும் விதத்தை தான் வார்த்தை சித்து விளையாட்டாக நான் கருதுகின்றேன். உங்கள் தமிழ் விளக்கம் வித்தியாசமாக இருந்தால் அறிய விரும்புகின்றேன்

Link to comment
Share on other sites

ஜீவன் கூல் மற்றும் துஷ்யந்தி கூல் இருவரினதும் கல்விசார் அறிமுகம் கிடைத்து பழகிப் பார்த்ததில்..அவர்கள் அரசியலில் விடயங்களில் சாதாரண மக்கள் போல மதில் மேல் பூனைகளாகத்தான் செயற்பட்டதை அவதானிக்க முடிந்தது..! ஜீவன் கல்விசார் விடயங்களில் நல்ல திறமையும் ஆளுமையும் மிக்கவர்..! அந்த வகையில் அவர் யாழ் பல்கலைக்கழகத்துக்கு கல்விசார் விடயங்களில் வளமான பங்களிப்புக்களை நல்க முடியும்..! ஆனால் அவர் சிங்கள பேரினவாத அரசியல் சக்திகளின் அபிலாசைகளுக்கு ஏற்ப மாணவர்களை வழி நடத்த முயலின் அது ஆபத்தானதாகவே அமையும்...!

மனித உரிமைகள் பற்றி பேசிய போதும் கூட ஜீவனின் சகோதரர் ராஜன் கூலுக்கு ஒரு தரப்பு மனித உரிமை மீறல்கள் பற்றித்தான் கத்த முடிந்தது...! ஏன் மறுதரப்பு பற்றி...செம்மணியில் புதைத்ததுகள்....நவாலி தேவாலய புக்காரா தாக்குதல் படுகொலை..பெரியமடு மாதா கோவில் படுகொலை...வடமராட்சி பாடசாலை மீதான விமானத்தாக்குதல் படுகொலை... என்று தமிழ் மக்கள் மீதான அப்பட்டமான, சர்வதேசம் அறிந்த மனித உரிமை மீறல்கள் இவர்கள் கண்ணில் புலப்படவில்லை...! அதுமட்டுமன்றி..கொழும்பில் பேராதனிய..மற்றும் பிற பல்கலைக்கழக தமிழ் மாணவர்கள் சந்தேகத்தின் பெயரில் கைது செய்யப்பட்டு சித்திரவதை செய்தவை...ஏன் இந்தப் பல்கலைக்கழக ஆசிரியர்களுக்கு தெரியாமல் போனது...????! இதை உங்களிடம் மட்டும் கேட்கவில்லை...சம்பந்தப்படவர்

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

இல்ல மின்னல், தமிழ்ச்செல்வனுக்குதெரியாமா ,மகானுக்கும் ஜூட்டுக்கும் சொல்லிப் போட்டு ,புலியள் பச்சக்கொடி காட்டியிருப்பினம்.ஜூட் சாரப்பாம்புகள் வன்னியில கனக்க எண்டும் முன்னர் எழுதினவர்,அதோட ஜெயதேவனும் இப்படித் தான் சொன்னவர் ,புலியளுக்கயே தனக்கு ஆதரவான ஆக்களும் இருக்கினம் எண்டு.

இவர்களை நினைத்தால் அழுவதா,சிரிப்பதா என்று தெரியவில்லை.....

¿£÷ «Ø¾¡ ±ýÉ º¢Ã¢ò¾¡ ±ýÉ ±ÉìÌ «ÐÀüÈ¢ ¸Å¨Ä¢ø¨Ä. þÐ ºõó¾Á¡¸ ±ÉìÌ ¦¾Ã¢ó¾¨Å¸¨Ç ¨ÅòÐ즸¡ñÎ ´Õ ä¸ò¨¾¾¡ý ¦¾Ã¢Å¢ò§¾ý. «¨¾ò à츢ôÀ¢ÊòÐ즸¡ñÎ ¬¾¡Ãõ ¦¸¡ñÎÅ¡ ±ýÈ¡ø ±ýÉ¢¼õ þø¨Ä¦ÂýÀо¡ý À¾¢ø. «Å÷ ¦¸¡õÀÉ¢¨Â ¦¾¡¼÷Ò¦¸¡ñ¼¡÷ (̨Èó¾Àðºõ ¦¾¡¼÷Ò¦¸¡ûÇ ÓÂüº¢ ¦ºö¾¡÷) ±ýÀÐ ±ÉìÌò¦¾Ã¢ó¾ ¯ñ¨Á. þп¼óÐ ¸¢ð¼ò¾ð¼ ´Õ ÅÕ¼òÐìÌ §Áø þÕìÌõ. ¡¨Ãò¦¾¡¼÷Ò¦¸¡ñ¼¡÷, ¡÷ãÄÁ¡¸ ¦¾¡¼÷Ò¦¸¡ñ¼¡÷ ±ýÀ¨¾ þí§¸ ¦ÅǢ¢¼ ÓÊ¡Ð. «§¾§À¡ø «ÅÃÐ ÓÂüº¢ ¨¸Üʾ¡? ¦¸¡õÀɢ¢ĢÕóÐ ±ýÉ À¾¢ø Åó¾Ð ±ýÀ¦¾øÄ¡õ ±ÉìÌò¦¾Ã¢Â¡Ð. ƒ£Åý ÓýÒ ¾Âí¸¢ À¢ýÉ÷ ¿¢ÂÁÉò¨¾ ²üÚ즸¡ñ¼Å¢¾õ¾¡ý ±ÉÐ ä¸òÐìÌ Ó츢 ¸¡Ã½õ. þòмý þкõÀó¾Á¡É ¸¡ðÎìÜîº¨Ä ¿¢ÚòÐÅ£÷ ±É ±¾¢÷À¡÷츢§Èý.

«ÎòÐ, ÌÕÅ¢¸û ¦º¡øÅÐ Á¢¸×õ ºÃ¢. þ¾¢ø þÃñΧÀ÷ þÕ츢ȡ÷¸û ´ýÚ Ã¡ƒý ÁüÈÐ ƒ£Åý. ¾¡Ôõ À¢û¨ÇÔÁ¡É¡Öõ Å¡Ôõ Å¢Úõ §ÅÚ ±ýÀЧÀ¡Ä º§¸¡¾Ã÷¸û þÕŨÃÔõ ´§Ã ¸ñ§½¡ð¼ò¾¢ø À¡÷ì¸ÓÊ¡Ð, À¡÷ì¸ìܼ¡Ð ±ýÀо¡ý ±ÉÐ Å¡¾õ. ¬öó¾È¢óÐ ÓʦÅÎì¸ §ÅñÎõ.

¿¡Ã¾÷, þô§À¡¾¡ÅÐ ¯ÁÐ ÀíÌ ÌüÈðÎÌâ ¾Ìó¾ ¬¾¡Ãí¸¨Ç ºÁ÷ôÀ¢ôÀ£Ã¡É¡ø þí§¸¿¡õ ¬öó¾È¢óÐ ´Õ ÓÊ×ìÌ ÅÃÄ¡õ. þ¨¾Å¢ðÎ «Ð, þÐ, ¯½÷¨Å º¢¨¾ì¸¢È¡ý, ¦¸¡øÖÈ¡ý, ÒÎí¸¢È¡ý, «Î츢ȡý ±ýÚ ¬¾¡ÃÁüÚ ¦ÅÚõ accusations ³ Å£Íţáɡø þí¸¢ÕóÐ ¦ÁɧÁ À¾¢Ä¡¸ ÅÕõ. Accuse ¦ºö ¡ÕìÌõ ¯Ã¢¨Á ¯ñÎ ¬É¡ø «¾üÌ À¾¢ÄÇ¢ì¸ôÀ¼§ÅñΦÁýÈ ¸ð¼¡Âõ þø¨Ä¦ÂýÀ¨¾ þíÌ ÜÈ¢¨Åì¸ Å¢ÕõÒ¸¢§Èý.

Link to comment
Share on other sites

அவர், அவரது தம்பி அவர்களின் கல்வி சார்ந்த புகழ் மற்றவர்களால் தமிழருக்கு எதிரான பிரச்சாரத்தில் பயன்படுத்தப்பட்டது என்ற வாதம் ஏற்றுக் கொள்ளக் கூடியது அல்ல.

சமூகம் சார்ந்த பொது வாழ்கை என்ற பாத்திரம் இல்லாத நிலையில் 1... 2 தெடர்பற்ற குற்றச்சாட்டுகளிற்கு விளக்கம் கூறத்தேவையில்லை. ஆனால் ரட்ணஜீவனின் பதவி என்பது ஒரு பொது வாழ்வு சம்பந்தப்பட்டது, மற்றும் அவருக்கு எதிரான குற்றச்சாட்டுக்களும் விமர்சனங்களும் வெறும் 2 கிழமை பழமையானது அல்ல.

அவருடை

-1- சந்தேகத்துக்குரிய தமிழ்த் தேசியம் சார்ந்த நிலைப்பாடுகள்,

-2- பொறுப்பற்ற தமிழ்த் தேசியத்திற்கு எதிரான நடவடிக்கைகள்,

-3- தமிழ்ச் சமூகத்திற்கு அவசியமான வேளைகளில் குறைந்தபட்சம் தனது நடுநிலமையை எடுத்துக்காட்டும் நடவடிக்கைகளையும் செய்யாது

ஒட்டு மொத்த தமிழ் மக்களின் அவதானிப்பில் பல ஆண்டுகளாக இருப்பவர்.

இங்கு சிலரது ரட்ணஜீவன் மீதான தனிநபர் தாக்குதல் அவரது தமிழ்த் தேசியத்திற்கு எதிரான பங்களிப்புகளின் கேணத்தில் இருந்து விளங்கிக் கொள்ள வேண்டும். அவருக்கு தமிழ்த்தேசியத்தில் நம்பிக்கை இல்லை என்றால் சிங்கள இனவாத அடக்குமுறையை, பயங்கரவாதத்திற்கு எதிரான போர் என்ற அரசாங்கத்தின் பிரச்சாரத்திற்கு துணைபோகமல் இருக்க வேணும். இருந்தாலும் பொறுப்புள்ள முதிர்ச்சியடைந்த தமிழ்த் தேசியவாதிகளிற்கு உதாரணமாக ரட்ணஜீவன் மீதான தனிநபர் தாக்குதலை தவிர்த்தால் சிறப்பாக இருக்கும். :mrgreen:

அவருடை துறை சார்ந்த திறமைகாவேனும் அவருடை கடந்த காலத்தை மன்னித்து தமிழ் மக்கள் ஏற்றுக் கொள்வார்களா என்ற விவாதத்திற்கு முன்னர், அவர் தனது நிலைப்பாட்டை தொளிவுபடுத்தி எங்காவது நம்பிக்கையூட்டும் வகையில் கருத்துரைத்திருக்கிறாரா? இல்லை அவர் தனது கடந்த கால நிலைப்பாடில் தொடர்ந்து நம்பிக்கை கொண்டவராக இருக்கிறார் என்றே எடுக்க வேண்டியிருக்கும். அந்த நிலையில் அவரது துறைசார்ந்த பங்களிப்பு எந்தளவு ஆக்கபூர்வமானதாக இருந்தாலும் தமிழ் மக்கள் தமக்கு சேவை செய்யக் கூடியவர் என்று நம்பிக்கை கொள்ளமாட்டார்கள்.

இந்த விடையத் தலைப்பை "ரட்ணஜீவன் கூல் நியமனம் பற்றி..." என்று மாத்தலாமே?

Link to comment
Share on other sites

என்னைப்பொறுத்தவரை ஒரு பல்கலைக்கழக துணைவேந்தர் அந்தப்பல்கலைக்கழகத்தின் தரத்தை உயர்த்தக் கூடிய ஒருவராயிருக்க வேண்டுமன்றி பொதுமக்களின் விருப்பு வெறுப்புக்குத் தாளம் போடவேண்டிய ஒருவராயிருக்க வேண்டிய தேவையில்லை.

வெறுமனே பொங்கல் விழாவும் கலைவிழாவும் நடத்துவதால் அல்ல என்பதை நீவிர் புரிந்துகொள்ள வேண்டும்.

கந்தசாமியோ, குமாரவடிவேலோ செய்யமுடியாததை ஹூலினால் செய்யமுடியும் என்பது எனது அசையாத நம்பிக்கை

கேள்வி:- ஆயுதக் குழுக்கள் மட்டுமல்ல யாழ் பல்கலைக்கழக துணைவேந்தர் நியமனம், யாழ் அபிவிருத்தி குழு கூட்டு தலைவர் நியமனம் என்பனவற்றில் சிறிலங்கா சனாதிபதி தமிழ் மக்களுக்கு எதிராக செயற்பட்டு வருகின்றாரே?

தமிழ்ச்செல்வன்:- ஜனாதிபதியின் இந்தப்போக்கு என்பது சமாதான முயற்சிகள் மீதும் ஜனாதிபதியின் செயற்பாடுகள் மீதும் மக்களை விரத்திக்குள்ளும் விசனத்திற்குள்ளும் தள்ளுகின்ற தீர்மானங்களாகத்தான் எம்மால் பாரக்க முடியும். தமிழ்மக்களுடைய எதிப்புக்கள் விருப்பமின்மைக்கு மத்தியில் மக்களிடம் தினிப்பது என்பது அரசியல் உள்நோக்கம் கொண்டதாகவே இருக்கும் அந்தவகையில மக்களுடைய நம்பிக்கையினங்களை மேலும் அதிகரிக்கும் வகையில் எதிரான செயல்களை தவிப்பதுதான் நல்லதென கருகிறேன்.

¿¡Ã¾÷,

1. «Ãº¢Âø ±ýÀÐ Àø¸¨Äì ¸Æ¸ò¾¢ø ¸üÀ¢ì¸ôÀÎõ ´Õ À¡¼¦¿È¢ ±ýÀ¨¾ò ¾Å¢Ã «Ãº¢ÂÖìÌõ Àø¸¨Äì¸Æ¸òÐìÌõ ±ÐÅ¢¾ ¦¾¡¼÷Òõ þø¨Ä. ÓØôÀø¸¨Äì¸Æ¸ò¨¾Ô§Á «Ãº¢ÂÄ¡ì¸ ÓüÀ¼¡¾£÷¸û.

2. ¯ñ¨Á¢ø «Å÷ ¾Á¢ú §¾º¢ÂòÐìÌ ±¾¢Ã¡ÉÅḠþÕó¾¡ø «Å÷ ÒÈ츽¢ì¸ôÀ¼ §ÅñÊÂÅ÷. «Å÷ «ùÅ¡Ú ¦ºÂüÀΚḠþÕó¾¡ø Á¡½Å÷¸§Ç «Å¨Ã «ÊòÐò ÐÃò¾¢Å¢ÎÅ¡÷¸û. «Ð×ÁøÄ¡Áø ¾Ä¨ÁìÌ ±¾¢Ã¡¸ þÕôÀ¡Ã¡É¡ø Á¡½Å÷¸û Å¢ÕõÀ¢É¡Öõ «Åáø «íÌ ¦ºÂüÀ¼ ÓÊ¡Ð. þ¾É¡ø ¾¡ý «Å÷ ӾĢø ¦À¡Úô¨À ²ü¸ò¾Âí¸¢É¡÷. þô§À¡Ð «Å÷¸Ç¢ý Àî¨ºì ¦¸¡Ê¸¡ð¼Ä¢ø ¾¡ý ¦À¡Úô¨À ²üÚì ¦¸¡ñÊÕ츢ȡ÷ ±ýÚ ¿¡ý ¿õÒ¸¢§Èý.

3. áÁáƒ¨É Å¢ÎÅõ «Åý ´Õ ¸¢Ã¢Á¢Éø ºÃ¢Â¡É þ¼òÐìÌ «Å¨É §º÷ò¾¢Õ츢ȡ÷¸û. ¬É¡ø ¸¾¢÷¸¡Á÷ ÁðÎõ ¿£Ä¨É ¦À¡Úò¾Å¨Ã «Å÷¸ÇРჾó¾¢ÃòÐìÌ (diplomacy) ±¾¢÷ჾó¾¢Ãò¨¾ô(counter diplomacy) À¢Ã§Â¡¸¢òо¡ý ¿¡õ ÓÈ¢ÂÊò¾¢Õì¸ §ÅñÎõ. «¨¾Å¢ÎòÐ ÐôÀ¡ì¸¢Â¡ø «Å÷¸ÇÐ ÌÃ¨Ä «¼ì¸¢ÂÐ Ó¨ÈÂüÈÐ ±ýÀо¡ý ±ÉРŢš¾õ. «ôÀÊî ¦ºö¾¡ø ±ÁÐÀì¸õ ¿¢Â¡ÂÁ¢ø¨Ä «¾É¡ø¾¡ý «Å÷¸û ÌÃ¨Ä «¼ì¸ ±ÁìÌ ÐôÀ¡ì¸¢¨Â Å¢ð¼¡ø §ÅÚ ÅƢ¢ø¨Ä ±ýÈ¡¸¢ Ţθ¢ÈÐ. þÐ º÷ŧ¾º «Ãí¸¢Öõ «í¸½§Á §¿¡ì¸ôÀθ¢ÈÐ. ¬É¡ø ´ðÎôÀ¨¼ ÁüÚõ ¯Ç×ôÀ¢Ã¢Å¢É¨Ã ¬í¸¡í§¸ §À¡ðÎò¾ûÙÅÐ áüÚìÌ áÚÅ£¾õ ºÃ¢Â¡ÉÐ ²¦ÉýÈ¡ø «Å÷¸ÙìÌ «Å÷¸û À¡¨„¢§Ä§Â À¾¢ÄÇ¢ì¸ôÀθ¢ÈÐ. «¾É¡ø¾¡ý º÷ŧ¾ºõ «Åü¨ÈôÀüÈ¢ «¾¢¸õ «ÄðÊ즸¡ûž¢ø¨Ä.

†¥Ä¢ý ¿¼ÅÊ쨸 ±ôÀÊ þÕì¸ô §À¡¸¢ÈÐ «Å÷ ±ùÅÇ× ¸¡ÄòÐìÌ ¿£ÊôÀ¡÷ ±ýÀ¨¾ô ¦À¡Úò¾¢ÕóÐ À¡÷ì¸Ä¡õ.

நாரதர்,

நீரே இதை வாசித்தபின் தான் இங்கே பிரதிபண்ணியிருப்பீர் என நினைக்கிறேன். ஜீவன் அவர்கள் முறிந்த பனை எனும் நூலை ஹாவார்ட் பல்கலைக்கழகத்தில் வெளியிட உதவி செய்தவரேயன்றி வேறெதுவும் செய்யவில்லை. அவர் புத்தகத்தை எழுதவுமில்லை அதன் உள்ளடக்கத்திற்கு அவர் பொறுப்பாளியும் இல்லை. ஒரு தமிழன் எழுதிய புத்தகம் ஹாவார்ட்டில் வெளிவந்தால் அது எல்லாருக்கும் பெருமைதானே என்ற வகையில் தான் செயல்பட்டார். நீர் அந்தநேரத்தில் ஒரு அறிஞராக இருந்து நீர் எழுதிய புத்தகம் ஹாவார்ட்டில் வெளிவர அவரது உதவியை நாடியிருந்தால் இதே உதவியைத்தான் செய்திருப்பார்.

ஹாவார்ட் உலகிலேயே top ten பல்கலைகளில் ஒன்று என்பது எல்லாரும் அறிந்தது. அந்தப் பல்கலையிலேயே விரிவுரையாளராயிருக்குமளவுக

Link to comment
Share on other sites

கேள்வி:- ஆயுதக் குழுக்கள் மட்டுமல்ல யாழ் பல்கலைக்கழக துணைவேந்தர் நியமனம், யாழ் அபிவிருத்தி குழு கூட்டு தலைவர் நியமனம் என்பனவற்றில் சிறிலங்கா சனாதிபதி தமிழ் மக்களுக்கு எதிராக செயற்பட்டு வருகின்றாரே?

தமிழ்ச்செல்வன்:- ஜனாதிபதியின் இந்தப்போக்கு என்பது சமாதான முயற்சிகள் மீதும் ஜனாதிபதியின் செயற்பாடுகள் மீதும் மக்களை விரத்திக்குள்ளும் விசனத்திற்குள்ளும் தள்ளுகின்ற தீர்மானங்களாகத்தான் எம்மால் பாரக்க முடியும். தமிழ்மக்களுடைய எதிப்புக்கள் விருப்பமின்மைக்கு மத்தியில் மக்களிடம் தினிப்பது என்பது அரசியல் உள்நோக்கம் கொண்டதாகவே இருக்கும் அந்தவகையில மக்களுடைய நம்பிக்கையினங்களை மேலும் அதிகரிக்கும் வகையில் எதிரான செயல்களை தவிப்பதுதான் நல்லதென கருகிறேன்.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

1. ±¾¢÷ôÀÅ÷¸û ±ýÚ ¿£÷ ÀðÊÂĢ𼠫¨ÉÅÕìÌõ ÜÄ¢ý ¸øÅ¢ò¾Ãò¾¢ø áÈ¢¦Ä¡ýÚ Ü¼ þÕ측Р±ýÀÐ ±ÉÐ ±ñ½õ. ´Õ§Å¨Ç «ÅÃÐ track record ÀüÈ¢ þýÛõ ¦¾Ã¢Â¡Áø þÕôÀ£Ã¡É¡ø þ§¾¡ º¢Ä ¦¾¡ÎôÒ¸û.

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/degree.htm

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/books.htm

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/confer.htm

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole.../experience.htm

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/jissues.htm

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/NTjur.html

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/boards.htm

2. ¾Á¢úøÅý º¢Èó¾ spokesperson. «ÅÕìÌ ¦¸¡Îì¸ôÀð¼ ¦À¡Úô¨À «Å÷ ¾¢ÈõÀ¼î¦ºö¸¢È¡÷. «¾ü¸¡¸ «Å÷ ¦º¡øŦ¾øÄ¡õ ¯ñ¨ÁÂ¡É Å¢¼Âí¸Ç¡Â¢Õì¸ §ÅñΦÁýÀ¾¢ø¨Ä. ¯ñ¨ÁÂ¡É Å¢¼Âí¸¨Ç ¦ÅÇ¢§Â ¦º¡ýÉ¡ø «Å÷ ¦ºöÔõ §Å¨ÄìÌ «÷ò¾Á¢øÄ¡Áø §À¡öÅ¢Îõ. þ¾üÌ º¢Èó¾ ¯¾¡Ã½õ HRW «È¢ì¨¸ ºõÀó¾Á¡¸ «Å÷ À¢À¢º¢ìÌ ÅÆí¸¢Â «È¢×â÷ÅÁ¡É ¦ºùÅ¢.

3. ´Õ ¸ûÅý ¾¡ý ¸ûŦÉýÀ¨¾ ²üÚ즸¡ûÇ Á¡ð¼¡ý ±ýÀÐ ±ùÅÇ× ¯ñ¨Á§Â¡ «§¾§À¡ýÚ¾¡ý ´Õ ¿øÄÅÛõ ¾ý¨É ¡Õõ ¸ûŦÉýÚ ¦º¡øŨ¾ ²üÚ즸¡ûÇ Á¡ð¼¡ý ±ýÀÐõ. þÕŨÃÔõ §ÅÚÀ¢Ã¢ò¾È¢Ôõ ÅÆ¢, «¾üÌ ¬¾¡Ãí¸¨Ç Óý¨ÅôÀÐ. «¨¾¾¡ý ¯õÁ¡ø ¦ºöÂÓÊÂÅ¢ø¨Ä§Â.

4. ¿£÷ §ÅñΦÁýÈ¡ø ÓØ ¿õÀ¢ì¨¸ ¨ÅÔõ. ¬É¡ø ¿¡õ ¿õÀ§ÅñÎõ ±ýÚ ±¾¢÷À¡÷측§¾Ôõ. ±ý¨Éô¦À¡Úò¾Å¨Ã «¨ÉÅÕõ ÁÉ¢¾÷¸û. ¾Å§È ¦ºö¡¾ ÁÉ¢¾÷¸û ¯Ä¸¢ø ¡Õõ þø¨Ä. «¾üÌ ±õ ¾¨ÄÅý ܼ Å¢¾¢Å¢Äì¸øÄ. ¬É¡ø «ó¾ ¾Åü¨Èò ¯½÷óÐ ¾¢Õò¾õ ¦ºöÀÅý ¾¡ý ¯ñ¨ÁÂ¡É ÁÉ¢¾ý. ¾ÅÚ ±í§¸Â¢Õ츢ÈÐ ±ýÚ ºÃ¢Â¡¸î ÍðÊ측ðÊÉ¡ø¾¡ý ¾ÅÚ ¦ºö¾ÅÛìÌ «¨¾ò¾¢Õò¾ìÜʾ¡¸ þÕìÌõ.

þ¾ü̧Áø ¯í¸û þ‰¼õ (Óò¾¢¨Ã ÌòÐí§¸¡, ºÃ¢Â¡¸ ¬Ã¡Â¡Áø ¸øÅ¢Á¡ý¸¨Ç ºã¸ò¾¢Ä¢ÕóÐ «ýÉ¢ÂôÀÎòÐí§¸¡, þýÛõ ±ý¦ÉýÉ §ÅϧÁ¡ ¦ºöÔí§¸¡. §ÅϦÁñ¼¡ø ¿£í¸§Ç Ш½§Åó¾Ã¡ Å¡í§¸¡)

Link to comment
Share on other sites

எல்லாம் சரி உந்த சண்டிலிப்பாய் கோபலசிங்கம் சிறிதரன் இப்ப எங்கை இருக்கிறார் யாரக்காவது தெரிஞ்சா சொல்லுங்கோ ஊரிலை ஒண்டுமே தெரியாத அப்பாவி மாதிரி தலையை தொங்க போட்டு கொண்டு திரியிறவன்

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

þó¾ ´ÊÂø Üø¾¡ý ´ýÚìÌõ ¯¾Å¡Áø «¾Æ À¡¾¡Äò¾¢ø þÕìÌõ ¾Á¢Æ÷¸Ç¢ý ¸øÅ¢¨Â Á£ð¦¼Îì¸ Åó¾ Ãðº¸÷ ±ýÈ¡ø, ²ý þÅ÷ º¢Ä ¸¡Äõ ´Õ §ÀẢâÂḠ¡ú Àø¸¨Äì ¸Æ¸ò¾¢ø þÕóÐ ¾ý ¿õÀ¸ò¾ý¨Á¨Â ¿¢åÀ¢ò¾ À¢ýÉ÷, Ð¨É §Åó¾÷ À¾Å¢ìÌ ¬¨ºôÀ¼ìܼ¡Ð?

¸Éõ ¾Á¢úÁ¸ý «Å÷¸§Ç, ¡âüÌõ ЧḢ Óò¾¢¨Ã Ìò¾ôÀΞ¢ø¨Ä! «ÅÃÅ÷ ¾¡í¸Ç¡¸§Å «¨¾ ±ÎòÐ «½¢óÐ «Äí¸Ã¢òÐì ¦¸¡û¸¢È¡÷¸û. Üø ¾Á¢úò §¾º¢Âò¾¢üÌ ±¾¢Ã¡ÉÅ÷ þø¨Ä ±ýÈ¡ø, ²ý þÅáø Ţξ¨Äô ÒÄ¢¸Ç¢ý ¸ðÎô À¡ðÊÄ¢Õó¾ ¸¡Äò¾¢ø ¡ú Àø¸¨Ä¢ø ¸¼¨Á¡üÈ ÓÊÂÅ¢ø¨Ä? þô§À¡¾¡ÅÐ, ´ÕÓ¨È Å¢Î¾¨Ä ÒÄ¢¸Ç¢ý ¸ðÎôÀ¡ðÎô À¢Ã§¾ºò¾¢üÌ ¦ºýÚ ¸øÅ¢ô ¦À¡ÚôÀ¡Ç÷ §ÀÀ¢ ÍôÀ¢ÃÁ½¢Âõ «ñ½¨½ ºó¾¢Ð Åà þÅ÷ ¾Â¡Ã¡? ±¾ü¸¡¸ ¾¡ý À¾Å¢§ÂüÈ×¼ý Ó¾ø §Å¨Ä¡¸ ¾ý «ñ½½¢üÌ Å¢¾¢Ó¨È¸Ç¢üÌ Á¡È¡¸ À¾Å¢ ÅÆí¸¢ ¸Îô§ÀüȢɡ÷?

áƒý ÜÖõ ƒ£Åý ÜÖõ ´§Ã º¡ì¸¨¼Â¢ø °È¢Â Á𨼸û. þÉ¢§Áø þó¾ì Üø¸û ±øÄ¡õ ¡úôÀ¡½ò ¾ñ½¢Â¢ø §Å¸¡Ð! ´Õ§Å¨Ç ±¾¢÷¨ÀÔõ Á£È¢ «Å÷ Ш½ §Åó¾Ã¡¸ Åó¾¡ø, «Äâ Á¡Ç¢¸¸Ìû þÕ󧾡, ÜðÎô À¨¼ò ¾¨Ä¨ÁÂò¾¢Ä¢Õ󧾡¾¡ý ¡ú Àø¸¨Ä¨Â ¿¢÷Ÿ¢ì¸ §ÅñÊ¢ÕìÌõ!!!

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

ஹூல் தனது மூதாதயர்கள் பற்றியும், தன்னைப்பற்றியும், எழுதிய புத்தகத்தில் அங்கொன்றும் இங்கொன்றுமாக இடம்பெற்ற இந்து சமயம் பற்றிய சர்ச்சைக்குரிய தகவல்களை துக்கிப்பிடித்து ஹூல் இந்துக்களுக்கு எதிரானவர் என்று காட்ட முயன்றவர் நீர் தான். உமது மதவெறியை அம்பலப்படுத்தியதே நான் செய்தது.

´Õ Á¾õ ¦¸¡î¨ºô ÀÎò¾ôÀÎõ§À¡Ð «¨¾ ÍðÊì ¸¡ðÎÀÅý Á¾Å¡¾¢Â¡ «øÄÐ ¦¸¡î¨ºô ÀÎòÐÀÅý Á¾Å¡¾¢Â¡? Üø ±Ø¾¢ÂÅü¨È «í¦¸¡ýÚõ þí¦¸¡ýÚÁ¡¸ì ¸¢¼ì¸¢ýÈ ¾¸Åø¸û ±ýÚ ÒÈó¾ûǢŢ¼ ÓÊ¡Ð! þ¨Å ´Õ ̼õ À¡ÖìÌû ´Õ ÐÇ¢ Å¢ºõ §À¡ýÈÐ. ´Õ Á¾ò¨¾ Å¢Á÷º¢ôÀÐ §ÅÚ; ¦¸¡î¨ºô ÀÎò¾¢ ŨºÀ¡Ê ±ûÇ¢ ¿¨¸Â¡ÎÅÐ §ÅÚ! Üø ¦ºö¾Ð þÃñ¼¡ÅРŨ¸. þ¾ý ãÄõ ¾ý ÍÂåÀò¨¾ ¦ÅǢ측ðÊÔûÇ¡÷! ¸ü¸ ¸º¼È ¸üȨŠ¸üÈÀ¢ý ¿¢ü¸ «¾üÌò ¾¸ ±ýÀÐ ÅûÙÅý Å¡ìÌ! Üø ¸üÈÅḠþÕì¸Ä¡õ ¬É¡ø «¾üÌò ¾¸ ¿¢ýÈÅ÷ þø¨Ä.

ஹ_ல் இங்கே எல்லோர் கவனத்தையும் ஈர்ப்பதற்கு ஒரே காரணம் இந்த கிறிஸ்தவ ஆங்கில பெயரன்றி வேறு என்னவாக இருக்க முடியும்?

º¢Ä§À÷ ¸¢È¢Š¾Å÷ ±ýÈ ´§Ã ¸¡Ã½ò¾¢ü¸¡¸ ´Õ ЧḢìÌ ÓÊÝðÊô À¡÷ì¸ ¬¨ºô Àθ¢È¡÷¸û §À¡Öõ.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

யாழ் பல்கலைக்கழக பேரவை, யாழ்ப்பாண சமுதாயத்தில் மக்களால் மதிக்கப்படும் சிலரை அங்கத்தவராக கொண்டது. அது தமிழ் மக்களுக்கோ விடுதலைப்புலிகளுக்கோ எதிரானது என்று எவருமே இதுவரை குற்றம் சாட்டியதில்லை. இந்த பேரவை ஹூலை துணைவேந்தர் பதவிக்கு பரிந்துரைத்துள்ளது ஏன்? யாழ். பல்கலைக்கழகத்துக்கோ, அல்லது யாழ்ப்பாண மக்களுக்கோ அது பாதகமானதாக இருந்தால், இவர்கள் இப்படி பரிந்துரைத்திருப்பார்களா?

«í§¸¾¡ý þÕ츢ÈРრ¾ó¾¢Ãõ! Ü¨Ä ¦¾Ã¢× ¦ºöÐ «ÛôÀ¢Â¾ý ãÄõ Ӿġž¡¸ ƒÉ¡¾¢À¾¢Â¢ý Ó¸ò¾¢¨Ã ¾Á¢ú Áì¸û Áò¾¢Â¢ø ¸¢Æ¢óÐûÇÐ! þÃñ¼¡Å¾¡¸ ¿¼ì¸ô §À¡ÅÐ, ƒÉ¡¾¢À¾¢Â¢ý «¾¢¸¡Ãõ ±øÄ¡õ ¾Á¢Æ÷¸û Áò¾¢Â¢ø ¦ºøÄ¡Ð ±ýÚ ¸¡ðΞ¡¸ þÕìÌõ!

பல்கலைக்கழக மானிய ஆணைக்குழு தரப்படுத்தல் முதல், யாழ் பல்கலைக்கழகத்துக்கு நிதியை குறைப்பது, அனுமதியை குறைப்பது என்று ஆண்டாண்டு காலமாக இனத்துவேசமாக செயற்படும், பெருமளவில் துவேசமிக்க சிங்களவரை அங்கத்தவராக கொண்ட அமைப்பு. ஹூல் தற்போது அதன் உபதலைவராக இருந்தும் இந்த மானியங்கள் ஆணைக்குழு அவரை நியமிக்குமாறு பரிந்துரைக்க மறுத்தது ஏன்? ஹூல் யாழ் பல்கலைக்கழகத்துக்கும், தமிழ் தேசியத்துக்கும் பாதகமானவரென்றால் இவர் கேட்காமலே அவர்களாகவே இவரையன்றோ பரிந்துரைத்திருப்பார்கள்?

þ§¾ §¸ûÅ¢¨Â ºüÚ ¾¢ÕôÀ¢ô À¡÷ò¾¡ø, ¯À ¾¨ÄÅḠþÕóÐõ ²ý ÜÄ¡ø ¬¨½ìÌØÅ¢ý þÉòЧź ¿¼ÅÊ쨸¸¨Ç ¾ðÊì §¸ð¸ ÓÊÂÅ¢ø¨Ä?¬¨½ì ÌØÅ¢ý þÉòЧź ¿¼ÅÊ쨸¸¨ÇôÀüÈ¢ ±í¸¡ÅÐ þÊòШÃôÀ¡Ã¡? «øÄÐ Àò¾¢Ã¢¨¸¸Ç¡ÅÐ «õÀÄôÀÎò¾¢Â¢ÕôÀ¡Ã¡? ¬¨½ì ÌØ þŨÃò ¦¾Ã¢× ¦ºö¡¾¾üÌ ¸¡Ã½õ «Å÷¸Ç¢ý 'ô¦Ã¡§¼¡§¸¡Ä¢ý' ÀÊ þÅ÷ ¡ú Àø¸¨Ä ºã¸ò§¾¡Î ÀãðºÂÁøÄ¡¾¡ stranger ±ýÀ¾¡¸§Å þÕìÌõ.

Link to comment
Share on other sites

Thamilmahan உங்களின் கருத்தை நீங்கள் தெளிவாகவே கூறிவிட்டீர்கள் முன் பின் முரணாக. நீங்கள் மற்றவர்களிடம் ஆதாரம் நாடி நிற்கிறீர்கள், ஆனால் உங்களின் கருத்துக்களிற்கு ஆதாரம் தராது போவது மட்டுமல்ல இப்போது வந்து நான் கூறியவைகள் எனது ஊகம் மட்டுமே என்று முடிக்கிறீர்கள். உங்களின் ஊகங்களைக் கொண்டு ஒரு விடுதலையின் போராட்டத்தை கொச்சைப்படுத்தும் உங்கள் வரட்டு யாழ்சமூகத்தில் சிலருக்கே உரிய குணத்தை வெளிப்படுத்தியிருக்கிறீர்க

Link to comment
Share on other sites

துணைவேந்தர் நியமனம்: அனைத்து பல்கலைக்கழக மாணவர் ஒன்றிய த்தின் கருத்திற்கு யாழ்.பல்கலைக்கழக மாணவர் ஒன்றியம் பதில்

- எல்லாளன் - Friday, 17 March 2006 12:36

யாழ். பல்கலைக்கழக துணைவேந்தர் நியமனம் தொடர்பாக அனைத்து பல்லைக்கழக மாணவர் ஒன்றியம் தெரிவித்த கருத்திற்கு பதிலளிக்கும் முகமாக அந்த ஒன்றியத்திற்கு யாழ். பல்கலைக்கழக மாணவர் ஒன்றியம் கடிதம் ஒன்றை அனுப்பியுள்ளது.

அக்கடிதத்தில் தெரிவிக்கப்பட்டுள்ளதாவது:

கடந்த வாரம் எமது பல்கலைக்கழக துணைவேந்தர் தெரிவு தொடர்பான தங்களால் வெளியிடப்பட்ட அறிக்கை தொடர்பாக ஒரு சில விடயங்களை சுட்டிக்காட்ட விரும்புகின்றோம்.

கடந்த டிசம்பர் மாதம் இராணுவ அராஜகங்களைக் கண்டித்து அமைதிவழிப் பேரணி நடத்திய துணைவேந்தர் உட்பட ஒட்டுமொத்த பல்கலைக்கழக சமுகமே இராணுவத்தால் தாக்கப்பட்டபோது மௌனம் காத்த நீங்கள்-

டிசெம்பர் மாத இறுதிப்பகுதியில் திருமலையில் இராணுவத்தால் பல்கலைக்கழக தமிழ் மாணவர்கள் படுகொலை செய்யப்பட்டபோது மௌனம் காத்த நீங்கள்-

தற்போது தமிழ் மாணவர்களுக்கு எதிரான ஒருவரை துணைவேந்தராக தெரிவு செய்ததற்கு ஒட்டுமொத்த தமிழ் பல்கலைக்கழக சமுகமே எதிர்த்து நிற்கையில் தாங்கள் மட்டும் தற்போது அவருக்கு சார்பாக குரல் கொடுத்தமை உங்களது இனவாதப்போக்கினை வெளிச்சம் போட்டுக்காட்டுகின்றது.

உங்களது இவ்வாறான குறுகிய மனப்போக்கான செயற்பாடுகள் எமக்கு மனவேதனையினை ஏற்படுத்துகின்றது.

எமது பல்கலைக்கழக வளாகம் என்றும் அனைத்து இன மக்களினதும் கல்விக்காக துணைநிற்பதோடு எந்த இன, மத மாணவர்களையும் இனவாதப்போக்கில் ஓரங்கட்டி விடுவதில்லை என்பதையும் சுட்டிக்காட்ட விரும்புகின்றோம்.

எம்மீது இராணுவத்தினாரால் திணிக்கப்பட்டுள்ள அடக்கு முறைகளையும் அச்சுறுத்தல்களையும் நாங்கள் நேரடியாகவோ, அல்லது உண்மைத் தன்மையினைப்பற்றி புரிந்துகொள்ளுமிடத்து நீங்களும் எங்களுடன் இணைந்து போராடுவீர்கள் என்ற நம்பிக்கை எமக்கு இருக்கின்றது எனத்தெரிவிக்கப்பட்டுள்ளது.

Link to comment
Share on other sites

தமிழ்க் கல்விமான்கள் என்று தமக்குத் தாமே முடு சூட்டிக் கொண்டு,தமது சுய நலங்களுக்காக இனத்தை காட்டிக்கொடுத்வர்களின் வரலாற்றால் நிரம்பியது எமது விடுதலைப் போராட்டம்.அடிப்படையில் ஒருவர் தமது கல்வியால் தனது இனத்தின் விடுதலைக்குப் பங்களிப்புச் செய்கிறாரா அல்லது தனது சுய நலங்களிற்காக ஒடுக்கும் சிறிலங்கா அரசிற்கு துணை போகிறாரா என்பதுவே இங்கே பார்க்கப் பட வேண்டிய விடயம்.

உழுத்துபோன யாழ்ப்பாணி மன நிலயில் தமது சுய நலங்களிற்காக தமது கல்வியை ,தமது சமூகத்திற்கு எதிராக பயன் படுத்தியவர்களின் வரிசையில் கதிர்காமர், நீலன் திருச்செல்வம், ஆகியோருடன் கூலும் இணைந்து கொள்கிறார்.இவர் யாழ்ப் பல்கலைக் கழகத்தில் காலடி எடுத்து வைப்பதாயின் இராணுவப் பாதுகாப்புடன், டக்கிளசு வந்து போவதைப் போல் கவச வாகனத்திலேயே வந்து போக வேண்டும்.

இவரை விட கல்வியில் சிறந்தவர்கள் தமிழ்ச் சமூகத்தில் உண்டு.அவர்களிற் பலரும் தமிழ் ஈழ விடுதலைப் போராட்டத்திற்கு அளப் பரிய சேவயை ஆற்றி வருகின்றனர்.இவர்கள் வெளிப்படயாக தம்மை இனங்காட்டிக்கொள்வதில்லை.கார

Link to comment
Share on other sites

Points to ponder on Lanka's peace journey ; The good times: Where will they lead?

by Professor S.Ratnajeevan H. Hoole Engineering Faculty, University of Peradeniya

It is the time of peace they say. Everyone is upbeat. Many are just glad that there is no fighting now. Tamil boys are returning from abroad to their villages and picking up local brides, easing the pressure on the women left behind. As a Tamil priest remarked to me recently, with no Eelam and no government atrocities, if the government and the LTTE can keep talking about talks for ever, then the rest of us can get on with life and will not ask for more.

Unfortunately, talks cannot go on forever. They must lead somewhere, perhaps to a resumption of war or to lasting peace. As rational persons, we hope for the best and prepare for the worst. The purpose of this article is to reflect on the more positive prospects for peace rather than on the return to war. What if there is lasting peace? What if there is a settlement between the LTTE and the government? Would that lead to peace and democracy? Would the freedom from the ravages of war mean as its concomitant, freedom in its widest possible sense? I do not propose to answer these directly. Rather, I shall examine attitudes and conditions that are necessary if the freedom from war is to mean real freedom.

Community rights and Asian values

The war years have pulled us to the bottom of rankings of nations in many aspects. The Tamils as a community have lost much during the past 20 years. Although some of us take pride in the government having been forced into talks, collectively we have become nobodies. Although census figures for the Northeast are incomplete, I venture that Tamil numbers have dropped far below the 18% we used to be. This census vacuum is convenient for everyone. While systematic discrimination of Tamils is now legally off and massacres are not as common as before (and indeed non existent since December 2001), we have this feeling that the new generosity arises from a position of numerical strength.

Thus within the Tamil community there is a wide perception that we very much need our own region where we run our own lives and institutions for better or for worse. We speak of preserving our community; of the language; of our way of life in freedom and safety.

The above reasoning is more in line with the African Charter stressing the rights of the community rather than the rights of individuals. This is Lee Kuan Yew and Mohammed Mahathir's Asian values which are held to be antithetical to Human Rights. It is a uniquely Asian thing. Although Asian values are spoken of only in the context of East and Southeast Asia, the arguments apply equally to South Asia. Asian values, according to literature, include i) a stress on the community rather than the individual, ii) the privileging of order and harmony over personal freedom, iii) a refusal to compartmentalize religion away from other spheres of life, iv) respect for political leadership, v) an emphasis on family loyalty vi) a belief that government and business need not be natural adversaries vii) an emphasis on savings and thrift, and viii) an insistence on hard work.

The last 3 are seen to be clearly western as well (the so-called Protestant ethic) and might well have been cooked up by Asian autocrats to back up their economic and political agenda. But the first five are very much more eastern today than western.

If we look at these first five Asian values, we see (with corresponding numbering) that it is these that are at the root of many of our ills in Sri Lanka:

Here is a sort of paradox. It is a sense of community and shared suffering that pushes us Tamils towards self-government. But to make that community wholesome, we need to push for the rights of the individual rather than the community. For true freedom, we need to break from the community concept and move towards what the advocates of Asian Values derisively call "the western narrative": human rights.

Despite all weaknesses, a just society must be based on human rights which does not mean selfishness as the Asian values detractors argue. For, built into human rights is a hierarchy that takes care of selfishness - for instance, the right to life in the UN Convention on Civil and Political Rights is unquestionably higher than the right to vacations with pay in the UN Convention on Economic, Social and Cultural Rights.

Warped minds and legal rights

Unlike in the 1960s to 1980s when discrimination against Tamils was systematic, the last few years of the previous century saw new laws coming into force in Sri Lanka by the backdoor - the minority and individual rights that Parliament was shy to endorse came into force through the Foreign Minister and the President signing on to International Covenants.

Anyway, by that time we Tamils were almost eliminated from public life and there was little need to put us down. For example, Tamil performance at the A. Levels had dropped so much that medical seats at Jaffna University remain unfilled - mocking the protests against standardization that coalesced youthful Tamil resentment against the state in 1970. In the few instances where Tamils had to have their wings clipped a little, an occasional human rights case that most did not know how to file or finance, highlighted Sri Lanka's new image. At ground level, however, the reality was different - check points, PTA arrests, bogus inquiries, drawn out judicial proceedings against those charged, etc. In many ways the enhanced image that Sri Lanka had earned, compounded Tamil frustration.

Let me illustrate this using my own experience with engineering students at Peradeniya. They are some of the best Tamil minds at our premier university, the legal successor to University College Colombo and the University of Ceylon. They resented the new laws because they knew that the reality was different. They became private grumblers while publicly they seemed part of the system. To me in private, they would recount tales of how some engineering lecturers lecture in Sinhalese, how they were refused training at the CEB because of being Tamils.

How they were, while on industrial training, denied admission to sensitive plants but asked to copy the diaries of Sinhalese students who had been allowed into the sensitive plants. But the moment I asked them for a written complaint for forwarding so that a solution could be found, they refused. "We would be failed at our exams; that is why they do not allow rescrutiny of answer scripts," they argued. When a student gave me a complaint in writing about his training experience and I raised it officially since it resulted in different academic standards for the different communities in a training program that affected the class a student got, I was asked by the Faculty Board to take up the matter with the authorities which I declined to do in fear of my own safety. The students told me "we told you so."

Another student testified on TV to being ragged by a staff member, he was hauled up before an enquiry committee and casually reminded that he would be a student for 3 more years. Thereafter he was asked to withdraw his statement in writing. He complied fearing retribution. I know his story to be true because a senior don verifies that such ragging did take place and that he had ticked off the errant staff member who ragged.

Five years after the event, now a graduate but still smarting over being humiliated into saying he lied on TV, he encouraged me to take up these issues. But when I wrote up his story and asked him to sign the statement, he pleaded that his degree might be withdrawn and he had to consult his parents.

With one exception, I could not persuade anyone to go to court which I saw as their and my duty to the nation, ourselves and the university. It was difficult to convince them that they would win. They did not know their rights. They did not know they would likely win if they went to court.

Backbone: a student example

That exception I referred to shows how cleansing it can be when we have recourse to the courts. U. was a quiet diffident boy from the outskirts of Trincomalee who had come to the engineering faculty. He had no father and one of his hands had been crushed by an army shell. After a month, the UGC and the university tried to move him to Ruhuna to make way for someone else. He courageously agreed to test his cause in courts when internal appeals to justice failed. With A.P. Niles, ably representing him pro bono and other costs equally shared between U. and 3 staff members, he first obtained an injunction and finally prevailed. Today he is a confident and positive member of the student community.

The backbone shown by student U. is a shining example to the university community where the culture of subservience to the Asian values system run by "elders" extends to the pinnacle. For example, at my Faculty Board of eminent Ph.D. holders, when there is a sensitive vote, the sum of ayes, nays and abstentions would be well below the numbers present. Many are so scared of the "elders" on either side of an issue that they do want to be identified even as an abstention! When those most able to hold their own behave like intellectual eunuchs, how can more be expected from students? A modern university becomes a Pirivena or Gurukula School run by a few Maha-achariyas or Gurus. How can the staff who behave like children make adults out of the children who come to them?

The intellectual culture and the leadership calibre at the highest intellectual levels of Sri Lanka therefore appear seriously stunted and will not allow any rights to be asserted. Indeed, there is no bold academic to ask how parliamentary candidates of the Sihala Urumaya can be allowed to remain as professors and lecturers, if the system has any integrity, to grade non-Sinhalese students who have preserved a distinct identity against the wishes of the SU. The result of this culture has very deleterious effects on the Tamils; much more than on the Sinhalese who have more political alternatives.

The result is a Tamil elite that is angry, frustrated, and waiting to run abroad. When abroad, they would become effective agents against the state. The situation does not make for nation building. If they knew their rights, they would be happy wholesome persons contributing to this land rather than moving abroad to destroy it.

How good any new emerging nation state or states would be, would depend on how quickly we can effect a culture of human rights awareness. We need education on our rights. We need in-depth education on how to uphold those rights through a nonviolent, orderly, legal system. We need information on how to approach that system.

We need broad education from the lowest levels upwards on our rights. We need especially to break the upper levels of society out of subservience to a stultifying repressive regime imposed by so-called elders. We need to break free. We need to empower every individual through these rights.

We need to learn that peace is wholesome and non-threatening to both the majority and the minorities.

Many NGO's do yeomen service in taking cases before the courts. Others work to educate the people on their rights. Save the Children UK is working on getting children involved in issues of governance. The UN helps us to set up Human Rights institutions. Colombo University's Centre for the Study of Human Rights has several programs including one to educate policemen and even judges on the new regime.

While some of us are skeptical, such education is the only way out if the absence of war is to be translated into true peace with freedom for every individual in every tiny corner of this island.

--------------------------------------------------------------------------------

Peace debate

This is the second in a series of articles by well-known writers and commentators on Lanka's peace effort and issues arising from it, which we hope to publish on this page regularly. Readers are invited to send in their responses to these articles for consideration for publication in our 'Peace Quest' page which is published every Saturday. Contributions of not more than 1,500 words should be addressed to:

The Editor,

'Peace Quest',

C/o 'Daily News',

ANCL,

Colombo 10.

Or e-mail to editor@dailynews.lk

http://www.dailynews.lk/2002/07/24/fea01.html

Link to comment
Share on other sites

Journals and Magazines

S. Ratnajeevan H. Hoole

--------------------------------------------------------------------------------

S. Ratnajeevan H. Hoole, “The Tamils of Sri Lanka: The Problem of Religion and Identity”, Indian Church History Review. Vol. XXVI, No. 2, pp. 88-135, June, 1992.

S. Ratnajeevan H. Hoole, “A Study in Tamil Biographies — Thamotharampillai and Navalar,” Pravada, Vol. 3, Nos. 8 and 9, pp. 40–44, Dec., 1994. Reprinted in Tamil Times, Vol. 8, No. 12, pp. 16-20, Dec. 15, 1994.

S. Ratnajeevan H. Hoole, “Religious Conversion Among the Tamils – To the government Religion,” Tamil Times, pp. 21–24, May, 1995.

S. Ratnajeevan H. Hoole, Christian Reaction to the Ethnic Conflict in Sri Lanka, Dharma Deepika, Vol. 2, pp. 122-150, Dec. 1996.

S. Ratnajeevan H. Hoole, “Book Review: Young and Jebanesan, “The Bible Trembled, Vienna, 1996”, Dharma Deepika, Vol. 2, Dec. 1996.

http://turing.cs.pdn.ac.lk/staff/profhoole/NTjur.html

Link to comment
Share on other sites

No holds barred by Prof.S.Ratnajeevan H.Hoole

Participatory democracy for peace with justice

At the recent SLAAS seminar on 'Human Rights in Education - Towards an Egalitarian Sri Lanka', two things I heard set off this train of thoughts.

First, to the question from the audience why Save the Children in Sri Lanka (SC) is getting children to talk to the LTTE when it is conscripting children and preparing them for war. Greg Duly, SC's Country Director, responded that they are doing it because the LTTE needs to hear what children think and feel about it, and that he is disappointed that the public are not engaged in the peace process. And secondly, when Justice R.B. Ranaraja, The Parliamentary Commissioner for Administration, was asked whether top UGC officials ought not to be fired for the corruption he had detailed, he responded that the entire educational system is corrupt and expressed his horrible disappointment that we are all looking on and doing nothing about it.

Both these men were alluding to the fact that Sri Lankan democracy involves no participation by the people, making a mockery of the etymology of the word democracy, "rule by the people". We simply vote for people we do not like for lack of choice "that is we vote for the least corrupt of the lot, sometimes not even that and then we sit back and say in self-congratulation, "Just look at those corrupt clowns who are messing up the country." Naturally, we get what we deserve.

So it also is with the peace process. Among my Sinhalese friends, there is apathy. I am yet to meet anyone who thinks that peace is round the corner. There is some discussion in the media, thankfully, and wide consensus that a bipartisan effort is required. And yet, there is no move towards bipartisanship.

Among the Tamil public, the attitude is that of a "Third Party", that is identification with neither the Government nor the LTTE. Discussions focus on whether the war resumption will be now or in a couple of years. Citing this, several of my recently graduated Tamil engineering students are trying strenuously to migrate.

Apart from this shared expectation of war, there is major cleavage between Sinhalese and Tamil opinions. Sinhalese thinking is focused on the LTTE not vacating the Monkey Bridge Camp, recruiting and training, smuggling in arms and eliminating opponents. The Tamil mindset on the other hand seems oblivious to all this and is focused on the Government cheating by not vacating High Security Zones, and rearming and recruiting.

But despite the strong "Third Party" mindset, there is sympathy even among Tamils well-integrated into the South, to the LTTE position. Democracy among Tamils is dead except, we need to admit whether we like them or not, for sparks of independence from V. Anadasangaree and Douglas Devananda and their not inconsiderable following. When again we will be able to gauge Tamil opinion precisely is difficult to tell, given that even TULF stalwarts admit that the votes the TNA polled in Jaffna were rigged for them by university students.

Like the Premadasa talks, this time too the focus is on security and not on substantive devolution offering Tamils greater democracy and equality. It seems to suit all parties to the talks, including the mediators. Government's ready acceptance of the LTTE's rejection of Amnesty International's proposals for former AI President Ian Martin as Human Rights Ombudsman, confirms that Tamils rights are far down the road. The alternative suggested, monitoring by the Human Rights Commission, only exposes how safe monitoring by that slow moving organ is! With no Tamil rights, peace too would be way down the road.

The only way out of this impasse is through true democracy, participatory democracy. It is more easily said than done. In the South, a national government is to be encouraged so that whatever is offered will have the support of all and will not be reneged at the next change of government. We must not simply accept what the politicians decide for us. We must tell them exactly what we want and why, and exercise our votes accordingly. The recent engagement of professionals in the peace process is in the right direction.

On the Tamil side, we owe the LTTE to let them hear what we think without safely being "Third Party".

We must encourage those who have alternative thoughts to get together to allow sane discussion, widening our options.

We cannot have peace first and rights later. For peace without justice is just not peace. And for securing rights, we must be engaged and active in the process. We must participate.

########

http://72.14.207.104/search?q=cache:rDucHt...uk&ct=clnk&cd=3

Link to comment
Share on other sites

The papal plea for human hights

by Prof.S.Ratnajeevan H.Hoole

As we explore the idea of a pleasant state where we paradoxically bear the costs of freedom to have more freedom, this past week brought home to us the need for greater tolerance as the liberal ground keeps shrinking rapidly under us.

His Holiness the Pope, John Paul II, on the 25th anniversary of his ascending the Throne of Saint Peter that fell on the 16th, said two things that bear on us in Sri Lanka. Not being a Roman Catholic, perhaps I have the liberty of quoting and promoting the Holy Father here without being accused of religious jingoism.

One, he said, in his address: "Our work will be more incisive when we know how to highlight the face of the Church that loves the poor, that is simple, that takes the side of the weakest in society."

If we read this substituting "Sri Lanka" for "the Church," it would be fittingly applicable to us. The Pope's plea was a plea for human rights. Human rights laws and treaties protect the weak and take away the powers of the majority insofar as they are used to trample on the small fellow.

They protect women and children who are exploited, those without education or food, those in prison, those threatened with genocide, those who write exposing the wickedness of the powerful, those living under errant armed forces, those who espouse unpopular or minority ideas and religious tenets, those caught in the middle between warring forces and in general all who have no one to speak up for them.

In such a state, we have the security of the assurance that if ever we ourselves become weak, we will be protected. It feels good to live in such a state.

The Pope also said (Daily News, Oct. 20) that he and the Church should proclaim their faith to their "dying breath ... Our main commitment is to never shrink from the courage to proclaim the Gospel."

The same day however, Mr. Wimal Weerawansa, the JVP's Media Secretary asserted, "As long as we have people who preach and talk of Christianity, nothing could be achieved". This was the ominous culmination of judgements and a series of articles in the press against the freedom of Christians to preach their religious views.

His sentiments on being rid of Christians are in direct violation of the basic tenet of a rights based approach to development that requires the active, free and meaningful participation of all individuals and groups, specially minorities.

The Bishops of the Roman Catholic Church in Sri Lanka, in unusual contradiction of the Pope whom they regard as infallible when pronouncing on faith, speaking together as the collective Episcopate, immediately declared that they do not convert people. Surely the Bishops were reacting with fear when they went so far as to contradict the Pope and their Lord and Master's Last Commission so quickly on an occasion that is so personal to the Pope.

As a student in 1971 I had heard rumours that the JVP's policy was that old people and Tamils are naturally conservative and inherently opposed to revolutions, and therefore should be destroyed. It was widely believed but, not having seen any document to support it, I had dismissed it as counter- revolutionary propaganda by the State. This new statement of the Marxist leader about people who even talk of Christianity being an obstacle is very scary and gives credence to old reports of its tendency to ascribe collective blame and collective punishment to communities identified by collective characteristics.

If correct, the growing support for the JVP translates into growing intolerance and Mr. Weerawansa would do well to correct the report if it is wrong.

Adding to the fear engendered by these developments, all my neighbours and I received invitations from the Colpetty Police inviting us to a Vigilance

Committee meeting. In panic I recalled the days recently gone by when every time someone came to spend the night with us, the police would turn up almost immediately with questions. A colleague from Wellawatte on Saturday was equally panic stricken when she reported how two persons, one claiming to be a policeman, came down their street and collected the names of all residents. She loudly wondered whether another 1983 list was being prepared.

Parallel to all these, a newspaper carried horrifying reports from the East which we Tamils are scared to talk of and must, sadly, leave to sensitive, thoughtful Sinhalese to raise.

Thankfully some NGOs like the National Peace Council, after an inexcusable silence, are newly doing this, taking over the job from the Sihala Urumaya which was exploiting the situation to its own ends.

These are all surely signs of a terrible deterioration of civil rights across both sides of the communal division even as the euphoria of peace is trumpeted.

The Government and the LTTE have a duty to address these concerns if they care for ordinary folk. Hopefully they will learn a thing or two from the Holy Father and protect the weakhttp://72.14.207.104/search?q=cache:yGM4MfDElR0J:www.dailynews.lk/2003/10/25/fea07.html+S.+Ratnajeevan+H.+Hoole+Religious+Conversion+Among+the+Tamils+%E2%80%93+To+the+government+Religion&hl=en&gl=uk&ct=clnk&cd=4est everywhere.

Link to comment
Share on other sites

மேற்கூறிய கட்டுரைகள் ஜீவன் கூலினால் டெய்லி நிவுஸ் பத்திரிகையில் எழுதப்பட்டவை.மேற்கூறிய வற்றில் இருந்து கூலின் அரசியல் நிலப்பாடானது அவரது சகோதரது நிலைப்பாட்டில் இருந்து வேறுபட்டது அல்ல என்பது தெளிவாகும்.

டக்குளசும் சங்கரியும் தமிழரின் ஜனனாயகதுக்காகப் போராடுகிறார்கள் என்பது முதல், தமிழித் தேசிய பராளுமன்ற உறுப்பினர்கள் பல்கலைக் கழக மாணவர்களின் கள்ள வோட்டுக்களினால் தெரிவானவர்கள் என்று கூறுவது வரை அனைத்துமே தேசிய விடுதலைப் போராட்டத்தைற்கு எதிரான நிலப்பாடுகள்.

மேலும் நீலன் திருச்செல்வத்திற்கு அஞ்சலி செலுத்தி இவர் எழுதிய இன்னொரு கட்டுரை ஐலண்ட் பத்திரிகையில் வந்தது,அதனை யாராவது தேடி எடுத்துப் போடவும்.

மேலும் மனித உரிமைகள் சாசனத்தை இலங்கைச் சட்டங்களிற்குள் அறிமுகப் படுதியதற்காக கதிர்காமரையும், சந்திரிகாவையும் இவர் மேற் கூறிய கட்டுரையில் சிலாகித்துக் கூறி உள்ளதும் கவனைக்கத் தக்கது.

இவ்வளவும் எழுதி விட்டு நாங்கள் சாதரணமானவர்கள் என்றால் ,அசாதரணமானவர்கள் எப்படி இருப்பார்கள்.

இவை எல்லாம் அரசியற் பின்னணி உடைய கட்டுரைகள் இவற்றிற்கும் அவரின் கல்வித்தகமைகளுக்கும் எதுவித சம்பந்தமும் கிடையாது.அவரது கல்வித் தகமை காந்த மின்னியல் சம்பந்தமானது.அவர் அந்தத் துறையில் தனது புலமையைக் காட்டுவதே பொருத்தமானது.அதை விடுத்து

தேசிய விடுதலைக்கு எதிரான அரசியற் காய் நகர்த்தல்களுக்கு துணை போவது, துரோகமாகவே கருதப்படும்.

Link to comment
Share on other sites

தமிழ்மகன் கூறியது

¿¡ý ÜÚ¸¢§Èý §¸ðÎ즸¡ûÙí¸û. «¦Áâ측Ţø ÀÃÁ ²¨Æ ±ýÚ «¨Æì¸ôÀÎÀÅýஇ þÄí¨¸Â¢ý ºÃ¡ºÃ¢ ÅÕÁ¡ÉÓûÇŨÉÅ¢¼ô À½ì¸¡Ãý.

அடதோடா. அது அந்நாட்டின் நாணய மாற்றுவீதத்தின் காரணமாக வந்த வீழ்ச்சி

ஜுட் எழுதியது

ஜேவிபி சொல்வது உண்மையல்ல. யாழ். பல்கலைக்கழக மாணவர் அமைப்பு புலிகளின் கட்டுப் பாட்டில் இருந்தால் பாதுகாப்பை காரணம் காட்டி சிறிலங்கா அரசால் யாழ் பல்கலைக்கழகத்தை வருடக்கணக்காக மூடிவிட முடியும். இவ்வாறே சிறிலங்காவில் தென்பகுதி பல்கலைக்கழகங்கள் ஜே.வி.பி காலத்தில் மூடப்பட்டிருந்தன.

இதற்கு அழகாக து}யவன் பதில் சொல்லியிருக்கிறார். அதையே நானும் சொல்ல விழைந்தேன். அது தென்னிலங்கையில் வேகும் புூசணி. தமிழர் பகுதியில் வேகாது.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

இங்கு சிலர் அண்ணன் வேறு தம்பி வேறு என்று Hool சகோதரர்களின் தமிழ்த்தேசியத்துக்கெதிரான நடவடிக்கைகளுக்குப் புது வர்ணம் பூச முனைகிறார்கள். UTHR என்ற ஒன்றைத் தொடங்கி தமிழீழ விடுதலைப் போரைப் பின்னிடையச் செய்யவும் ஈழவிடுதலைப் போராளிகளின் மீதும், அவர்களின் தலைமை மீதும் தார் பூசுவதிலும், தடங்கல்கள் போடுவதிலும், சர்வதேச நாடுகளுக்கு தாங்கள் நடுநிலைமையான,மனிதவுரிமைவாதி

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.