Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

கருத்துக்களம்

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

தடுத்து வைத்திருக்கும் போராளிகள் விடயம் - சர்வதேச யூரிகள் சபை கண்டனம்

Featured Replies

திங்கட்கிழமை, செப்டம்பர் 27, 2010

ICJ

தடுத்து வைக்கப்பட்டுள்ள விடுதலைப் புலிகள் என சந்தேகிக்கும் நபர்கள் தொடர்பில், இலங்கை சர்வதேச சட்டத்தினை ஒட்டிச் செயற்படவில்லையென சர்வதேச ஜூரி சபை தெரிவித்துள்ளது. இதேவேளை 8000 க்கு மேற்ப்பட்ட சந்தேக நபர்கள் விசாரணைகள் இன்றி இருப்பதாக கண்காணிப்பு குழு தெரிவித்துள்ளது. சர்வதேச நாடுகளின் ஒப்பிடுகையில் சந்தேக நபர்களின் தொகை பாரிய அளவாக உள்ளதெனவும் குறிப்பிடப்பட்டுள்ளது. உலகத்திலேயே சரணடைந்தவர்களை எந்தவித மனிதாபிமான சட்டங்களுக்கும் உட்படுத்தாது பெருமளவில் வைத்திருக்கும் நாடு இலங்கைதான் என்றும் யூரிகள் சபை கூறியுள்ளது.

இது தொடர்பாக சிறிலங்கா அரசு அலட்சியம் காட்டுவதாகவும் ஆகவே கொடையாளி நாடுகள் இலங்கை அரசாங்கத்தை இந்த விடயத்தில் வற்புறுத்த வேண்டும் எனவும் யூரிகள் சபை கேட்டுள்ளது.

Eelanatham.net

ஜெனீவாவிலிருந்து இயங்கும், சர்வதேச நீதித்துறை வல்லுநர்கள் ஆணையம், ஐ.சி.ஜே, இலங்கையில் முன்னாள் விடுதலைப்புலிப் போராளிகள் தடுத்துவைக்கப்பட்டிருக்கின்ற முறை சர்வதேச சட்டம் மற்றும் தரவுகளை ஒத்திருக்கவில்லை என்று கவலை வெளியிட்டிருக்கிறது.

இலங்கை அரசு கடந்த ஆண்டு போர் முடிவடைந்த காலகட்டத்தில் சரணடைந்த அல்லது கைது செய்யப்பட்ட முன்னாள் விடுதலைப்புலிப் போராளிகளில் இன்னும் சுமார் 8,000 பேர் வரை தடுத்துவைத்திருக்கின்றது.

இந்தத் தடுப்பு முகாம்களை உலகிலேயே பெரிய அளவிலான, நிர்வாகமே செய்யும் தடுப்புக்காவல் என்று வர்ணிக்கும் இந்த அமைப்பு, இந்தth தடுப்புக்காவல் சுதந்திரத்துக்கான உரிமை, நியாமான விசாரணைக்கான மற்றும் நியாயமான சட்டரீதியான வழிமுறையை அவர்களுக்கு வழங்குவது போன்றவைகளையும் மறுக்கிறது என்று கூறியுள்ளது.

''போர் முடிந்த நிலையில், களத்தில் இருக்கும் நிலைமைகள் நாட்டின் இருப்புக்கு ஒரு அச்சுறுத்தலைத் தருவதாக கருதமுடியாது; எனவே இலங்கையில் அவசரநிலையை இன்னும் அமலில் வைத்திருப்பதை சர்வதேச அளவுகோல்களின்படி நியாயப்படுத்த முடியாது'' என்றும் அது குறிப்பிடுகிறது.

தடுப்புக்காவலில் வைக்கப்பட்டுள்ள இந்த முன்னாள் போராளிகளும், சரணடைந்தவர்களும், ஒரு சட்டரீதியான கருஞ்சூன்யத்தை எதிர்நோக்குவதாகக் கூறும் இந்த அமைப்பு, இந்தப் புனர்வாழ்வு முயற்சிகளுக்கான சர்வதேச உதவி, இந்த நடவடிக்கைகள் சர்வதேச சட்டங்கள் மற்றும் தரவுகளின்படியே எடுக்கப்படவேண்டும் என்ற நிபந்தனையின் அடிப்படையிலேயே தரப்படவேண்டும் என்று கூறுகிறது.

இவ்வாறு எந்த நிபந்தனைகளும் இல்லாமல் சர்வதேச உதவி தரப்பட்டால், அது நியாயமற்ற தடுப்பு நடவடிக்கைகளில் சர்வதேச சமூகமும் ஒத்திசைவாகச் செல்லும் ஆபத்தை ஏற்பduத்தும் என்று இந்த அமைப்பு கூறுகிறது.

இலங்கையில் இவ்வாறான தடுப்புக்காவல் கைதுகள், அவசரகாலச் சட்ட விதிகளின் கீழும், பயங்கரவாதத் தடுப்புச் சட்டத்தின் கீழும் செய்யப்படுவதை சுட்டிக்காட்டும் இந்த அமைப்பு, இந்த சட்டங்களின் கீழ் தடுத்துவைக்கப்பட்டுள்ள முன்னாள் விடுதலைப்புலி போராளிகள், புனர்வாழ்வு நடவடிக்கைகள் என்ற பெயரில், இரண்டு ஆண்டுகள் வரை எந்த ஒரு குற்றச்சாட்டும் பதிவு செய்யப்படாமல், நிர்வாகத்தால் தடுத்துவைக்கப்படுவது, அவர்களுக்கு தனிப்பட்ட முறையிலோ அல்லது கூட்டாகவோ விதிக்கப்படும் , விசாரணையில்லாத தண்டனை என்றும் வர்ணிக்கிறது.

அவர்கள் செய்ததாகக் கூறப்படும் இந்தக் கிரிமினல் குற்றங்களுக்காக இவ்வாறு மறைமுகமாக விதிக்கபபடும் தடுப்புக்காவல் தண்டனையைத் தவிர, விசாரணைகள் மற்றும் கிரிமினல் குற்றச்சாட்டுகள் தொடங்கப்பட்டால் அவர்களுக்கு இரண்டாவது முறையும் மற்றுமொரு தண்டனையும் கிடைக்கக்கூடிய சாத்தியக்கூறை அவர்கள் எதிர்நோக்குகிறார்கள் என்று இந்த அமைப்பு சுட்டிக்காட்டுகிறது.

பரிந்துரைகள்

இலங்கை அரசு அவசரகால சட்டங்களை முடிவுக்கு கொண்டுவருவது, புனர்வாழ்வுக்கான விதிமுறைகளை வகுப்பது, சண்டையில் ஈடுபட்டவர்களை முறையாக குற்றம்சாட்டி வழக்குத் தொடுப்பது அல்லது அவர்களுக்கு பொது மன்னிப்பு வழங்குவது, பயங்கரவாதத் தடுப்பு சட்டங்களை மறு பரிசீலனை செய்து, அதில் சர்வதேச சட்டத்துக்கு ஒவ்வாத பிரிவுகளை சீர்திருத்துவது அல்லது விலக்கிக்கொள்வது ஆகியவைகளைச் செய்யவேண்டும் என்று இந்த அமைப்பு பரிந்துரைத்துள்ளது.

மேலும் சிறார்கள் இந்த தடுப்புக்காவல் முகாம்களில் தடுத்துவைக்கப்படாமல் இருப்பதை அரசு உறுதி செய்யவேண்டும் என்றும் அது கோரியிருக்கிறது.

ஐ.நா மன்றமும், இலங்கைக்கு நிதி உதவி வழங்கும் நாடுகளும், இந்த விடயத்தில், சர்வதேச சட்டம் மற்றும் தரவுகளை ஒத்த இலங்கைக்கான சட்ட வடிவமைப்பு ஒன்றை உருவாக்க தொழில் நுட்ப உதவியை வழங்க வேண்டும், ஐ.நா மன்றம் இந்தச் சட்ட வடிவமைப்பு ஏற்படுத்தப்படும் வரை, இந்த முகாம்களுக்குள், இலங்கை அரசின் எந்த ஒரு நடவடிக்கையையும், ஆதரிக்கக் கூடாது என்றும் இந்த அமைப்பு கூறியிருக்கிறது.

http://www.bbc.co.uk/tamil/news/story/2010/09/100927_icjonlanka.shtml

The International Commission of Jurists

P.O. Box 91, 33 rue des Bains

1211 Geneva 8, Switzerland

Phone: 0041 22 979-38-00

Fax: 0041 22 979-38-01

E-mail: info@icj.org

Subject: Sri Lanka: Beyond Lawful Constraints: Sri Lanka´s mass detention of LTTE suspects

Let me first thank for this courageous and timely report ( http://www.icj.org/default.asp?nodeID=349&sessID=&langage=1&myPage=Legal_Documentation&id=23159).

Please continue to voice for the voiceless Tamils! But, we collectively must continue until justice and human rights are achieved. Let me add other reports on Sri Lanka

I. Post-Civil War:

i.Sri Lanka’s disturbing actions met by ‘deafening global silence’, The Elders, 3 Aug 2010

ii.Rev John Barr, unitingworld.au, 22 July 2010: ''....My recent journey to the north of the island gave a chilling insight into the issues that thousands of Tamils continue to face. …My experience left me questioning whether Tamils are truly safe from harm today. ...''

No funds to meet needs of nearly 200,000 Northern IDPs due to govt refusal to endorse 2010 action plan, transcurrents.com, 13 March 2010: ''The funding crisis follows the government’s refusal to endorse the 2010 Common Humanitarian Action Plan (CHAP), authoritative sources said. …. The UN and other humanitarian agencies are running out of resources to meet the urgent needs of internally displaced persons in the North. ...''

iii.Mission Report: Visit of Major General (ret.) Patrick Cammaert, Special Envoy of the Special Representative for Children & Armed Conflict, to Sri Lanka, 05-11 December 2010: ‘’It should be noted that the problem of accessing camps for humanitarian personnel persists throughout the country.’’

iv.Unlock the camps in Sri Lanka, Amnesty International, 7 August 2009

v.Sri Lanka: Free Civilians From Detention Camps, Human Rights Watch, 28 July 2009:

‘’The Sri Lankan government should immediately release the more than 280,000 internally displaced Tamil civilians held in detention camps in northern Sri Lanka.’’

vi.Sri Lanka orders cuts in aid work, BBC, 9 July 2009: ‘’The Sri Lankan government has told international relief agencies to cut back their activities in the country. … But it(ICRC) says an estimated 300,000 displaced people still need food, medicine and help to return home.

II. During the War: preventing UN human rights monitoring:

Philip Alston, Special Rapporteur on Extrajudicial Executions addressed the Roundtable around the Human Rights Council, Geneva on 3 June 2008: ''In 2005 I sounded the alarm. I said that Sri Lanka was on the verge of a major crisis and I indicated to the General Assembly how to avoid the crisis. But nothing was done. The Sri Lankan government did not try and discuss the recommendations with me and it has not made any serious effort to resolve human rights problems. It only acted in Geneva to avoid the Council taking any measures against it".

Statement by Prof Philip Alston, Special Rapporteur on extrajudicial, summary or arbitrary executions, UN General Assembly, 27 October 2007: ''I warned this Assembly last year of an impending crisis in Sri Lanka. The Government continues to contest my characterization while the crisis continues to worsen.''

Report of the Special Rapporteur, Philip Alston, 27 March 2006:

The human rights capacity of the United Nations Country Team in Sri Lanka should be expanded immediately, pending the creation of a broader monitoring mechanism.

III.Six decades of political and economic oppression:

http://www.crisisgroup.org/home/index.cfm?id=6186&l=1

Sri Lanka’s Judiciary: Politicised Courts, Compromised Rights, International Crisis Group, 30 June 2009: ''Sri Lanka’s judiciary is failing to protect constitutional and human rights. Rather than assuaging conflict, the courts have corroded the rule of law and worsened ethnic tensions. Rather than constraining militarisation and protecting minority rights, a politicised bench under the just-retired chief justice has entrenched favoured allies, punished foes and blocked compromises with the Tamil minority.''

http://www.overcomingviolence.org/index.php?id=5726

LIVING LETTERS TEAM TO SRI LANKA(AUGUST 2007) is part of the initiative, Decade Overcoming Violence(DOV), of the World Council of Churches, in its report: ''... We came away from Sri Lanka with mixed feelings – inspired by the commitments of the churches and of human rights activists to work for peace and reconciliation and to be a voice of courage in a very difficult context; saddened by the many signs of suffering and violence we saw around us; and disheartened by the lack of political will to find real solutions to the 25 year old war. Please call on the churches all over the world to pray for us, was a message the Living Letters Team heard over and over again. ..... Learn from the Sri Lankan context so as to strengthen the themes of the DOV and in the content of the Declaration on Just Peace.''

Ethnic Conflict and Economic Development- A POLICY ORIENTED ANALYSIS, John Richardson(1996) “Democracy alone cannot ensure ethnic harmony. Instead, it may allow freer expression of ethnic antagonisms and legalised persecution of minorities. In Sri Lanka, both S.W.R.D. and Sirimavo Bandaranaike won democratic elections by appealing to Buddhist-Sinhalese nationalist sentiments and denigrating the ethnic Tamils. Slobodan Milosevic, the former Communist Party Chief of Serbia and General Franjo Tudjman of Croatia won their presidencies by appealing to the most divisive aspects of Serbian and Croatian nationalism”.

Sri Lanka: A Mounting Tragedy of Errors - Report of International Commission of Jurists, 1983:

"These provisions (in the Prevention of Terrorism Act) are quite extraordinarily wide. No legislation conferring even remotely comparable powers is in force in any other free democracy operating under the Rule of Law, however troubled it may be by politically motivated violence. Indeed there is only one known precedent for the power to impose restriction orders under section 11 of the Sri Lankan P.T.A., and that - as Professor Leary rightly pointed out in her Report - is the comparable legislation currently in force in South Africa... such a provision is an ugly blot on the statute book of any civilised country. … The impact of the communal violence on the Tamils was shattering. The evidence points clearly to the conclusion that the violence of the Sinhala rioters on the Tamils amounted to Acts of Genocide".

Ethnic Conflict and Violence in Sri Lanka - Report of a Mission to Sri Lanka on behalf of the International Commission of Jurists, July/August 1981

"The South African Terrorism Act has been called 'a piece of legislation which must shock the conscience of a lawyer.' Many of the provisions of the Sri Lankan Act are equally contrary to accepted principles of the Rule of Law. .... The fate of the Tamils in Sri Lanka remains a matter of international concern.''

CEYLON : A DIVIDED NATION, B H Farmer(1963):

''Since those saddening days of 1958 Ceylon has had its share of trouble.....The truth, though unpalatable may be to some, is simply that nobody unacceptable to the present Sinhalese Buddhist nationalism has any chance of constitutional power in contemporary Ceylon.

But need it have been as violent as in fact it was? Constitutional safeguards might considerably have done something to control the violence of the communal dispute; though, since the Senanayake Government found a way of disenfranchising the Indian Tamils one is left to wonder what value other safeguards might have had in the event and in the Ceylon setting.''

''Nevertheless in the light of later happenings I now think it is a pity that the Commission did not also recommend the entrenchment in the constitution of guarantees of fundamental rights, on the lines enacted in the constitutions of India, Pakistan, Malaya , Nigeria and elsewhere.''

Please keep giving your voice to the voiceless!!!

Thank you,

-------------------

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.