Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

கருத்துக்களம்

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

சிறீலங்கா மீது அமெரிக்க விமானங்கள் ஏன் பறந்தன..

Featured Replies

சிறீலங்கா மீது அமெரிக்க விமானங்கள் ஏன் பறந்தன.. அதிரடி உண்மைகள்..

August 9, 2011

மானிடப்படுகொலையாளருக்கு எதிராக அமெரிக்காவின் இராணுவம் செயற்படப்போகிறது.. அமெரிக்க அதிபர் அமைக்கும் புதிய அற்றோசிற்றி பிறவின்சன் போட் (Mass Atrocities Prevention Board)

சென்ற வாரம் சிறீலங்காவின் வான் பரப்பின்மீது அமெரிக்க விமானங்கள் சுமார் பத்துவரை பறந்து போனது தெரிந்ததே. இந்த விமானங்கள் தற்செயலாக சிறீலங்கா மீது பறப்பதற்கு யாதொரு முகாந்திரமும் கிடையாது. அதற்கான காரணங்கள் பல உள்ளன.

முதலாவது உலக சமுதாயமும், ஐ.நாவும் சிறீலங்கா ஆட்சியாளரால் ஏமாற்றப்பட்டுள்ளன. கடந்த 2009 ம் ஆண்டு மே மாதம் வன்னியில் நடைபெற்றது போரல்ல மானிடப் படுகொலைகளே.. அரசு என்ற காரணத்திற்காக.. இந்தியா துணையிருக்கிறது என்ற காரணத்திற்காக சிறீலங்கா மானிடப் படுகொலையின் திறந்தவெளி லைசென்சை கையில் எடுக்கவோ பயன்படுத்தவோ முடியாது.

இன்று அமெரிக்காவில் வெளியாகியுள்ள செய்தி ஈழத் தமிழ் மக்கள் வயிற்றில் பால் வார்க்கும் செய்தியாகும்..

சிறீலங்கா மட்டுமல்ல உலகின் எப்பகுதியானாலும் மானிடப் படுகொலைகளை செய்வோர், அதற்கான முஸ்தீபுகளில் தமது இராணுவத்தை முன் நகர்த்தும் கொடியவர்கள் அனைவருடைய கரங்களும் முறிக்கப்படப் போகின்றன.. இதுவரை தமிழர்கள் வராதா என்று கலங்கிய நாட்கள் கைகளுக்கு வரப்போகிறது. அதற்கான முதல் நடவடிக்கைகளை அமெரிக்க அதிபர் பராக் ஒபாமா முடுக்கிவிட்டுள்ளார். அதன் பிரகாரம் உலகத்தில் நடைபெறும் இனப் படுகொலைகளை கண்காணிக்க அமெரிக்கா புதியதோர் குழுவை நியமிக்கப் போகிறது. அத்தகைய வரலாற்றுப் புகழ் மிக்க குழுவை அமைத்து பராக் ஒபாமா அமெரிக்க ஜனாதிபதிகளில் முதலாவது சாதனை ஜனாதிபதியாக இடம் பெறப்போகிறார்.

இன்று வெளியான பென்டகன் செய்திகளின்படி திட்டமிட்ட முறையில் இன அழிப்பு செய்யும் ஆட்சியாளர்களை கண்காணித்து, அவர்கள் மீதான அமெரிக்க நடவடிக்கைகளை எடுக்கும் விசேட குழுவை அமெரிக்க அதிபர் அமைக்கவுள்ளார் என்று தெரிவிக்கிறது. அமெரிக்க பாதுகாப்புப் படைப்பிரிவின் அதிகாரிகள், ஒரு தொகுதி மந்திரிகள், பென்ரகன் அதிகாரிகள் கொண்ட ஆயமாக இது மலரும். அற்றோசிற்றி பிறவின்சன் போட் என்பது இதனுடைய பெயராகும்.

இனப்படுகொலைகளை செய்வோரை வெறுமனே கண்டிக்கப்படாமல் அவர்களுக்கு எதிராக வான் தாக்குதல் மூலம் உடன் நடவடிக்கை எடுப்பதற்கும் இது தயாராகும். வரும் 120 நாட்களுக்குள் இந்தச் சபை தனது பணிகளை ஆரம்பிக்கும்.

இதற்கான விசேட கருவிகளை பொருத்திய விமானங்கள் சம்மந்தப்பட்ட பகுதிகள் மீது கண்காணிப்பை நடாத்தும். இன ஒடுக்குமுறை, உளவுப்பிரிவுகளின் அட்டகாசம், கூலிக்குழுக்களின் கொலைகள் யாவும் மின்னல் வேகத்தில் பதிவுக்கு வரும். இதற்காக அதி நவீன கருவிகள் பொருத்திய விமானங்கள் செயற்படும். உளவு விமானங்கள் தரும் தகவலுக்கு அமைவாக சம்மந்தப்பட்ட குற்றவாளிகள் மீது இராணுவ நடவடிக்கை எடுப்பது தொடர்பான முடிவுகளை இந்த ஆயம் மேற்கொள்ளும். இதன் ஓரங்கமாக வான்வழித் தாக்குதல்கள் நடாத்தப்பட வழியுள்ளதாக பெயர் குறிப்பிடாத அமெரிக்க இராணுவ அதிகாரி ஒருவர் தெரிவித்தார்.

அமெரிக்க அதிபர் பராக் ஒபாமா பதவியில் இருக்கும்போதுதான் சிறீலங்காவின் இனப்படுகொலை நடைபெற்றது. மற்றும் சூடான், ஐவரிக்கோஸ்ட், ஏமன் போன்ற இடங்களில் மக்கள் கொல்லப்பட்டார்கள். ஆனால் லிபியாவில் இருந்துதான் இத்தகைய அநீதிகளை நேட்டோ தடுக்க ஆரம்பித்திருக்கிறது. அதற்கு முன்னர் சிறீலங்காவில் மாபெரும் தவறு நடந்துவிட்டது. எனினும் இந்தத் தவறுகளை இனியும் அமெரிக்கா அனுமதிக்கப்போவதில்லை என்று அந்தச் செய்தி வன்மையாக சுட்டிக்காட்டுகிறது.

அமெரிக்க இராணுவப் போர்க்கல்லூரியின் உலக ஸ்திரத்தன்மைப் பிரிவு இதற்கான வேலைத்திட்டம் அடங்கிய கைநூலை 2007ம் ஆண்டிலேயே தயாரித்துவிட்டது. ஏ மிலிட்டரி பிளானிங் புக் என்ற பெயரில் இது வெளியாகியுள்ளது.

இன்றிரவு வெளியாகியுள்ள மேற்கண்ட செய்தி சிறீலங்கா மீது அமெரிக்க விமானங்கள் ஏன் பறந்தன என்ற கேள்விக்கு விடை தருவதுபோலவே அமைந்துள்ளன. இந்தியா, சீனா, ரஸ்யா போன்ற நாடுகள் தம்மைக் காப்பாற்றும். அமெரிக்கா மட்டும் நாடல்ல என்று சிறீலங்கா பாதுகாப்பு செயலர் கோத்தபாய ராஜபக்ஷ நேற்று கூறியிருந்தார்.

ஆனால்..

சீனாவுக்கு தெரியும்படியாகவே அமெரிக்க விமானங்கள் சிறீலங்கா மீது பறந்துள்ளன. இந்தியா வாய் மூடி மௌனியாக இருந்துள்ளது. இந்தப்பறப்பு சிறீலங்காவுக்கு சில செய்திகளைச் சொல்லப்போகிறது.

சனல் 4 வெளியிட்ட காணொளியை மறுத்து, சிறீலங்கா லங்காபுவத் செய்திபோல போலி விளையாட்டுக்களைக் காட்டி இனியும் காலம் ஓட்ட முடியாது. இந்தியா உன்னிப்பாக அவதானிப்பதாக ரீல் விட முடியாது. புத்தபிக்குகள் வீண் புலம்பல் புலம்ப முடியாது.

சிறீலங்காவில் நடந்த, நடக்கும் இன ஒடுக்குதல் அனைத்தும் உண்மையே..! அதை உடனடியாக உலகம் நிறுத்தும் நாட்கள் நெருங்குகின்றன..

சிறீலங்கா நடாத்தி முடித்த மானிடப்படுகொலைக்கான விலையை கொடுக்க வேண்டிய நாட்கள் விரைவாக இல்லை.. மிக விரைவாக நெருங்குகின்றன..

இனி மானிடப் படுகொலைகள் இல்லை.. என்ற அமெரிக்க அதிபரின் முடிவு ஈழத் தமிழருக்கு கிடைத்துள்ள மிகப்பெரிய ஆறுதல்…வெற்றியாகும்..

அதமட்டுமல்ல..

நடந்த மானிடப்படுகொலைக்கும் சிறீலங்கா விலை கொடுக்க வேண்டிய நிலை வரும்.. என்ற அமெரிக்காவின் உறுதி இன்னொரு ஆறுதல்..

தமிழருக்கு நீதி கிடைக்கும் நாட்கள் நெருங்குகின்றன..

ஐ.நாவும், சீனாவும் உள்ளன.. போர்க்குற்ற நீதிமன்றில் நாம் நம்மை பதியவில்லை என்ற சிங்கள அரசியல் தலைவர்களின் வாதம் செல்லாக்காசாகப் போகிறது..

பின்லேடனுடன் முடிவடைந்த பயங்கரவாதத்திற்கு எதிரான சூறாவளி இனி அரச பயங்கரவாதத்திற்கு எதிராக வீசப்போகிறது..

அதற்கான அதிர்வலையே அமெரிக்க விமானங்களின் சிறீலங்கா மீதான பறப்பு என்று ஏன் கூற முடியாது..

அமெரிக்கா மட்டும் இதைச் செய்தால் ஒடுக்கப்பட்ட உலக இனங்களுக்கு அதைவிட பெரிய நன்மை வேறென்ன இருக்கப்போகிறது…

நல்வரவாகட்டும் அற்றோசிற்றி பிறவின்சன் போட் !

http://www.alaikal.com/news/?p=78667

Edited by akootha

  • தொடங்கியவர்

The White House

Office of the Press Secretary

For Immediate Release August 04, 2011 Presidential Study Directive on Mass Atrocities

PRESIDENTIAL STUDY DIRECTIVE/PSD-10

MEMORANDUM FOR

THE VICE PRESIDENT

THE SECRETARY OF STATE

THE SECRETARY OF THE TREASURY

THE SECRETARY OF DEFENSE

THE ATTORNEY GENERAL

THE SECRETARY OF HOMELAND SECURITY

ASSISTANT TO THE PRESIDENT AND CHIEF OF STAFF

DIRECTOR OF THE OFFICE OF MANAGEMENT AND BUDGET

UNITED STATES TRADE REPRESENTATIVE

REPRESENTATIVE OF THE UNITED STATES OF AMERICA TO THE UNITED NATIONS

ASSISTANT TO THE PRESIDENT AND NATIONAL SECURITY ADVISOR

DIRECTOR OF NATIONAL INTELLIGENCE

COUNSEL TO THE PRESIDENT

ASSISTANT TO THE PRESIDENT FOR LEGISLATIVE AFFAIRS

DIRECTOR OF THE CENTRAL INTELLIGENCE AGENCY

ADMINISTRATOR OF THE UNITED STATES AGENCY FOR INTERNATIONAL DEVELOPMENT

CHAIRMAN OF THE JOINT CHIEFS OF STAFF

CHIEF EXECUTIVE OFFICER, MILLENNIUM CHALLENGE CORPORATION

DIRECTOR OF THE PEACE CORPS

DEPUTY ASSISTANT TO THE PRESIDENT AND NATIONAL SECURITY ADVISOR TO THE VICE PRESIDENT

DIRECTOR OF THE NATIONAL SECURITY AGENCY

DIRECTOR OF THE DEFENSE INTELLIGENCE AGENCY

SUBJECT: Creation of an Interagency Atrocities Prevention Board and Corresponding Interagency Review

Preventing mass atrocities and genocide is a core national security interest and a core moral responsibility of the United States.

Our security is affected when masses of civilians are slaughtered, refugees flow across borders, and murderers wreak havoc on regional stability and livelihoods. America's reputation suffers, and our ability to bring about change is constrained, when we are perceived as idle in the face of mass atrocities and genocide. Unfortunately, history has taught us that our pursuit of a world where states do not systematically slaughter civilians will not come to fruition without concerted and coordinated effort.

Governmental engagement on atrocities and genocide too often arrives too late, when opportunities for prevention or low-cost, low-risk action have been missed. By the time these issues have commanded the attention of senior policy makers, the menu of options has shrunk considerably and the costs of action have risen.

In the face of a potential mass atrocity, our options are never limited to either sending in the military or standing by and doing nothing. The actions that can be taken are many they range from economic to diplomatic interventions, and from non combat military actions to outright intervention. But ensuring that the full range of options is available requires a level of governmental organization that matches the methodical organization characteristic of mass killings.

Sixty six years since the Holocaust and 17 years after Rwanda, the United States still lacks a comprehensive policy framework and a corresponding interagency mechanism for preventing and responding to mass atrocities and genocide. This has left us ill prepared to engage early, proactively, and decisively to prevent threats from evolving into large scale civilian atrocities.

Accordingly, I hereby direct the establishment of an interagency Atrocities Prevention Board within 120 days from the date of this Presidential Study Directive. The primary purpose of the Atrocities Prevention Board shall be to coordinate a whole of government approach to preventing mass atrocities and genocide. By institutionalizing the coordination of atrocity prevention, we can ensure: (1) that our national security apparatus recognizes and is responsive to early indicators of potential atrocities; (2) that departments and agencies develop and implement comprehensive atrocity prevention and response strategies in a manner that allows "red flags" and dissent to be raised to decision makers; (3) that we increase the capacity and develop doctrine for our foreign service, armed services, development professionals, and other actors to engage in the full spectrum of smart prevention activities; and (4) that we are optimally positioned to work with our allies in order to ensure that the burdens of atrocity prevention and response are appropriately shared.

To this end, I direct the National Security Advisor to lead a focused interagency study to develop and recommend the membership, mandate, structure, operational protocols, authorities, and support necessary for the Atrocities Prevention Board to coordinate and develop atrocity prevention and response policy. Specifically, the interagency review shall identify:

• operational protocols necessary for the Atrocities Prevention Board to coordinate and institutionalize the Federal Government's efforts to prevent and respond to potential atrocities and genocide, including but not limited to: identifying (standing and ex officio) members of the Atrocities Prevention Board; defining the scope of the Atrocity Prevention Board's mandate and the means by which it will ensure that the full range of options and debate is presented to senior-level decision makers; identifying triggers for the development of atrocity prevention strategies; identifying any specific authority the Atrocities Prevention Board or its members should have with respect to alerting the President to a potential genocide or atrocity;

• how the Intelligence Community and other relevant Government agencies can best support the Atrocities Prevention Board's mission, including but not limited to: examining the multiplicity of existing early warning assessments in order to recommend how these efforts can be better coordinated and/or consolidated, support the work of the Atrocities Prevention Board, and drive the development of atrocity prevention strategies and policies; examining options for improving intelligence and open source assessments of the potential for genocide and mass atrocities; and examining protocols for safely declassifying and/or sharing intelligence when needed to galvanize regional actors, allies, or relevant institutions to respond to an atrocity or genocide; and

• steps toward creating a comprehensive policy framework for preventing mass atrocities, including but not limited to: conducting an inventory of existing tools and authorities across the Government that can be drawn upon to prevent atrocities; identifying new tools or capabilities that may be required; identifying how we can better support and train our foreign and armed services, development professionals, and build the capacity of key regional allies and partners, in order to be better prepared to prevent and respond to mass atrocities or genocide.

In answering these questions, the interagency review shall consider the recommendations of relevant bipartisan and expert studies, including the recommendations of the bipartisan Genocide Prevention Task Force, co-chaired by former Secretaries Madeleine K. Albright and William Cohen.

I direct the National Security Advisor, through the National Security Staff's Director for War Crimes and Atrocities, to oversee and direct the interagency review, which shall include representatives from the following:

Office of the Vice President

Department of State

Department of the Treasury

Department of Defense

Department of Justice

Department of Homeland Security

United States Mission to the United Nations

Office of the Director of National Intelligence

Central Intelligence Agency

United States Agency for International Development

Joint Chiefs of Staff

Peace Corps

National Security Agency

Defense Intelligence Agency

Executive departments and agencies shall be responsive to all requests from the National Security Advisor-led interagency review committee for information, analysis, and assistance.

The interagency review shall be completed within 100 days, so that the Atrocities Prevention Board can commence its work within 120 days from the date of this Presidential Study Directive.

BARACK OBAMA

http://www.whitehouse.gov/the-press-office/2011/08/04/presidential-study-directive-mass-atrocities

  • தொடங்கியவர்

1. uman rights groups here have welcomed Thursday’s directive by President Barack Obama to create a new, high-level inter- agency mechanism designed to help prevent mass atrocities overseas before they occur.

பல திணைக்களங்களையும் ஒருங்கிணைத்து ஒரு திணைக்களம் உருவாகும்.

2. White House order barring the entry into the United States of persons “who organize or participate in war crimes, crimes against humanity, and serious violations of human rights.”

மனித உரிமைமீறல்கள் போர்க்குற்றம் செய்தவர்கள் மீது அமெரிக்காவுக்கு அனுமதி மறுக்கப்படும்

3. “Streamlining the system won’t resolve the difficult question of whether and how the US should respond when a Rwanda-type genocide happens,” said Tom Malinowski, Washington director of Human Rights Watch (HRW).

இப்படி பல அமைப்புக்களை சேர்த்து ஒரு அமைப்பை அமைத்தாலும் இது ருவாண்டா போன்ற படுகொலைகளை நிறுத்தாது - மனித உரிமைகள் கண்காணிப்பு

4. While the visa ban on perpetrators of atrocities and serious rights abuses takes effect immediately, the “Mass Atrocities Prevention Board” – which will include the departments of State, Homeland Security, Treasury, and Justice, the Pentagon, the major intelligence agencies, as well as the National Security Council – will be launched in 120 days.

நாட்களில் இந்த ஒருங்கிணைத்த அமைப்பு உருவாக்கப்படும்

5. The report, “Preventing Genocide: A Blueprint for US Policymakers,” was co-sponsored by the US Institute for Peace (USIP), the US Holocaust Memorial Museum, and the American Academy of Diplomacy.

6. Moreover, it would also target government officials who exercised “command responsibility” over subordinates who committed serious human rights abuses. In other words, according to HRW, “senior political or military leaders who knew or should have known that such abuses were occurring and did not stop them or punish those responsible.”

Visas could be granted to such individuals, however, if the secretary of state deemed it in the national interest or if the ban would violate US treaty obligations, according to the White House.

குற்றங்கள் புரிந்த அரச தலைவர்களுக்கு அமெரிக்காவுக்கான விசா வழங்கப்படலாம்.

http://jhaines6.wordpress.com/2011/08/07/human-rights-groups-hail-obamas-order-for-mass-atrocities-board-by-jim-lobe-inter-press-service/

  • தொடங்கியவர்

அமெரிக்கவின் இந்த முயற்சியை ஐ.நா. செயலாளர் நாயகம் பான் கி மூன் வரவேற்றுள்ளார்.

Ban welcomes measures announced by US to help prevent genocide

“If the responsibility to protect is to become fully operational, the solemn commitments undertaken by Member States at the United Nations will have to be matched by innovative and sustained measures at the national level,” said a statement issued last night by Mr. Ban’s spokesperson.

“In that regard, the establishment of an inter-agency Atrocities Prevention Board, the measures to end impunity, and the review of US policies and capacities are promising initiatives,” it added.

Under a responsibility to protect framework, Costa Rica, Denmark and Ghana have established a network of focal points in Member State capitals for the prevention and halting of mass atrocities. Argentina, Switzerland and Tanzania have convened a series of regional conferences on the prevention of genocide.

“The Secretary-General looks forward to working with all Member States, regional and sub-regional arrangements, and civil society on early and coordinated action to prevent mass atrocities,” the statement added.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=39259&Cr=genocide&Cr1

  • தொடங்கியவர்

Obama is upstaging Canada on the human rights front

The Presidential Study Directive, released on Aug. 4 2011, stresses that "preventing mass atrocities and genocide is a core national security interest and a core moral responsibility of the United States."

The new Atrocities Prevention Board will bring together senior officials from the White House, the State Department, the Pentagon, and myriad other agencies to coordinate a whole of government approach to engage "early, proactively, and decisively" to prevent and interdict mass atrocity crimes. The board will identify the economic, diplomatic and other tools already available to U.S. policy-makers, and will also have the authority to develop those tools and strategies that are missing.

It may all sound very bureaucratic, but this move is crucial to the advancement of the Responsibility to Protect (R2P), an emerging international norm that can trace its roots to Canadian leadership. R2P is a political concept that asserts national governments must exercise their sovereignty in a responsible manner, meaning they must do everything possible to protect their citizens from the most horrific human rights abuses. If a particular government is unwilling or unable to comply with this basic rule, then the international community must take quick action and fill the protection void. This is not rocket science; it is common sense.

President Obama's decision to create the new Atrocities Prevention Board is worthy of the attention of Canadians because no other government in the world has gone this far in making a political commitment to R2P, thereby rendering it more likely that the 1948 Genocide Convention will be enforced. While a Senator, Obama was one of the most outspoken voices in Washington calling for swift action to protect civilians in Sudan's Darfur region. It is heartening to see that he is now positioning the U.S. as the global leader in this fight. However, Washington will still need allies.

The Harper government needs to emulate the steps taken by the Obama administration on this crucial human rights issue.

In 2011 alone we have witnessed mass atrocity crimes in Libya, Syria, Ivory Coast, Darfur and South Sudan. Despite having played a leadership role in the historic formulation of R2P, and taking part in the current NATO mission to protect civilians from the wrath of the predatory government in Libya, Canada is lagging behind its allies in institutionalizing genocide prevention as a foreign policy priority. As a signatory of the Genocide Convention and having endorsed R2P in 2005 at the UN Global Outcome Summit, the government of Canada should consider modernizing domestic institutions and build new capacities so that it can continue to contribute to international peace and security in an era of failing and failed states.

The Will to Intervene Project, an initiative spearheaded by the Montreal Institute for Genocide and Human Rights Studies at Concordia University, issued an in-depth study in 2009 that laid out in meticulous detail what measures Canada and the U.S. could implement to improve their capacities to prevent and swiftly interdict mass atrocity crimes. The U.S. government has now acted on three of the recommendations advanced in that study, while the Canadian government has yet to implement a single one. President Obama's directive states plainly that the prevention of mass atrocities is a concern of national security interest, and this is true for Canada too.

Mass atrocity crimes in foreign countries pose a real threat to our economic and political stability, as the 2009 crisis in Sri Lanka demonstrated. We must never forget the lethal ripple effects that spiralled out of that far away land and caused more than 200,000 Tamil Canadians to protest in the streets of Toronto, bringing the city to a standstill.

http://www.ottawacit...l#ixzz1V8377pWO

Edited by akootha

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.