Jump to content

நரகாசுரனுக்கு அஞ்சலிகள்


Recommended Posts

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

ரிக் வேதத்தை ஆங்கிலத்தில் மொழிபெயர்த்த கிறிவித் என்பவர் இவ்வாறு கூறுகின்றார்.

"தாசர்கள் இந்தியாவின் பழங்குடியினர். ஆரியர்களைக் கடுமையாக எதிர்த்து நின்றவர்கள். எனவே ஆரியர்களை எதிர்த்த பழங்குடியினரை நாஸ்திகர்கள் கொடுமையானவர்கள், அசுரர்கள், இராட்சதர்கள் என்று வேதத்தைப் பாடியவர்கள் குறிப்பிடுகின்றார்கள் என்று கிறிவித் குறிப்பிட்டுள்ளார்.

திராவிட மக்களின் பொருளதாரமும், வாழ்வியலும் எவ்வாறு சிதைக்கப் பட்டன? அதையும் ரிக்வேதம் சொல்லுகின்றது.

இந்திரன் அகி என்ற தாசனைக் கொன்று ஆறுகளை விடுதலை செய்தான் (ரிக்வேதம்-சுலோகம் 2-12-3)

இதன்மூலம் தாசர்கள் கட்டிவைத்த அணைக்கட்டுகள், நீர்த்தேக்கங்கள் உடைக்கப் பட்டன என்பது தெளிவாகின்றது.

நீ ஐம்பதாயிரம் கருப்பர்களை கொன்றாய் சம்பரனின் நகரங்களை அழித்தாய்! - (ரிக் வேதம்-சுலோகம்-1-53-13)

இங்கே கறுப்பர்கள் என்பது தாசர்களை-திராவிடர்களை!

ஆரியர்கள் மதுவை குடித்தார்கள். பசு, குதிரை போன்ற விலங்குகளின் மாமிசத்தையும் உண்டார்கள்.

இந்திரனே! இங்கே வா! இந்தப் புதிய சோமபானத்தைக் குடி!

சோமக்குடியனே! குதிரைக்கறியை உண்டு களித்திரு. எங்களைத் தாசர்களிடமிருந்து காப்பாற்று! (ரிக் வேதம்-சுலோகம் 1-162-2-13)

ரிக் வேதத்தை ரிஷிகளே விளங்கச் சிரமப்படும் போது ஆங்கிலத்தில் மொழி பெயர்ந்த மகான் மட்டும் சரியான விளக்கத்தைத்தான் தந்தார் என்று கருதும் உங்கள் ஆதாரத்தை இன்னும் பல பேர் நம்ப வேண்டுமா?

ரிக் வேத வடிவத்தை அது உள்ள வடிவத்திலேயே அது உள்ள மொழியிலேயே போடுங்கள். மொழிப் பயற்சி பெற்ற ஏனையவர்களும் தங்கள் தங்கள் விளக்கத்தைச் சொல்லும் போது தான் முரண்பாடுகள் தெரியவரும்.

திருக்குறளுக்கு விளக்கவுரை எழுதியவர்களிடையேயே முரண்பாடுகள் இருக்கும் போது...ரிக் வேதம் குறித்த விளக்கங்கள் மட்டும் எப்படி ஆதாரங்களாக முடியும். அதில் ஆளாளுக்கு அவரவர் விருப்பு வெறுப்புக்கு மாறுபடும் நிலை இருக்கும் போது.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

நெடுக்காலபோவான்! ஆதாரம் கேட்பதை விட்டு விட்டு நீங்கள் சரியான விளக்கத்தை தாருங்கள்.

ரிக் வேதத்தில் எந்த இடத்தில் எந்த சுலோகத்தில் இவைகள் இருக்கின்றன என்று சுட்டிக்காட்டப்பட்டிருக்கி

Link to comment
Share on other sites

இதோ இன்னும் சில!

சுக்லயஜுர் வேதத்தில் ஒரு மந்த்ரம்.

"தஸ்மாது ப்ராம்மணேன

நம்லேச்சித வை

நம அபபாஷித வை…"

இந்த சின்ன வரிகள் தேக்கி வைத்திருக்கும் கருத்துகள் பெரியவை.

அதாவது தேவர்களுக்கும் அசுரர்களுக்கும் இடையே போர் நடந்தது. இந்த போரில் சமஸ்கிருத பாஷை பேசிய தேவர்கள் ஜெயித்தார்கள். மிலேச்சபாஷை… அதாவது சமஸ்கிருதம் அல்லாத பாஷை பேசிய அசுரர்கள் தோற்றார்கள். எனவே தெய்வீகமான பிராமணர்கள் சமஸ்கிருதம் தவிர மற்ற பாஷைகளெல்லாம் கெட்டவர்களின் கெட்ட பாஷை. மிலேச்ச பாஷை அதாவது தெய்வத் தன்மை யற்ற பாஷை என்கிறது வேதம்.

இப்படிப்பட்ட வேதத்தை எளிமைப்படுத்துவதற்காக அவதரித்த மநுவும் தன் பங்குக்கு சொல்கிறார்.

"…தயோ ரேவ அந்ததம் கிரியோஹா

தேவ நதியோஹா யதந்தரம்

தம்தேவ நிர்மிதம் தேசம்

ஆரிய வர்த்தம் விதுர் புதாஹா…"

அதாவது… விந்திய மலை இமயமலை இந்த இரண்டு மலைகளுக்கு இடையேயுள்ள பகுதியும் கங்கை யமுனை நதிகள் பாயும் இந்த நதிகளுக்கு இடையே உள்ள பகுதியும்தான் ஆரியவர்த்தம் என அழைக்கப்படும். இங்குதான் தெய்வீகத்தன்மையும் சமஸ்கிருத பாஷையும் நிலைத்து நிற்கும்.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

நமக்கு ரிக் வேதத்தை சாட்சிக்கு இழுக்க வேண்டிய அவசியமில்லை. எங்கள் புளுகுகளுக்கு ஆதாரம் காட்ட.

நாம் இங்கு தீபாவளியைக் கொண்டாட வேண்டாம் என்று மக்களைக் கோரவில்லை. அந்த வகையில் நாம் சம்பந்தப்படாத ஒரு விடயத்தில் அநாவசியமாக எங்கள் விளக்கத்தை வைத்து நேரத்தை வீணடிக்க முடியாது.

ஆனால் தீபாவளியைக் கொண்டாடாதே எனும் நோக்கில் வைக்கப்படும் போலிப் பரப்புரைக்கு ஆதாரனாக வேதங்கள் சாட்சிகளாக்கப்படும் போது வசனம் 21- 11 என்று வெறும் இலக்க மிடுதலை விட்டுவிட்டு அதன் மூல வடிவத்தையும் ஆங்கில வடிவத்தையும் தமிழாக்கத்தையும் தாருங்கள். அப்போதுதான் வசனங்களில் உள்ள முரண்பாடுகளை அவதானிக்க முடியும். கிபி கிமு போல வெறும் வசனம் 12 - 11 என்று போட்டு எழுதிவிட்டால் அது ஆதாரமாகிவிடாது. அப்படி வசனம் இருக்கா என்று கூட பலருக்குத் தெரியாது. இந்த நிலையில் எப்படி உங்கள் வசனங்களையும் அவற்றின் பெருளையும் நம்புவது?

எங்களைக் குழப்புவதாக உங்கள் கருத்தில்லை. காரணம் நாங்கள் உங்கள் கருத்தின் போலித் தன்மையை அடையாளம் கண்டுவிட்டோம். ஆனால் அப்பாவி மக்கள் இவற்றைப் பார்த்து ஏமாறக் கூடாது. இவை தவறான உதாரணக்களாகக் கூடாது என்பதாலேயே இங்கு கருத்துப் பகர்கின்றோம்.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

நீங்கள் ஆதாரமாக வைத்துள்ள இந்த தமிழ் வடிவ சமஸ்கிரதம் தான் குறித்த வேதத்தின் சமஸ்கிரத மூல வடிவத்திலும் சொல்லப்பட்டுள்ளது என்பதற்கான ஆதாரம் என்ன?

ஏன் இவை திட்டமிட்டு ஆரிய திராவிட மொழிபெயர்பாளர்களால் மாற்றப்பட்டிருக்க முடியாது. வான்மீகி ராமாயணத்துக்கும் கம்பன் ராமாயணத்துக்குமிடையேயே வேறுபாடுகள் புகுத்தப்பட்டுள்ள நிலையில் ஏன் இங்கும் ஆரிய திராவிட கொள்கை வெறியர்களால் மாற்றங்கள் செய்யப்பட்டிருக்க முடியாது?

அந்த வகையில் நீங்கள் செய்யும் ஆரிய பார்ப்பர்ணிய எதிர்ப்புப் பிரச்சாரத்துக்கு திராவிட இனவாதிகளின் ஆக்கங்களை உதாரணமாக்குதலை மூலச் சான்றுகளாகக் கொள்ள முடியாது. குறிப்பாக பல எழுத்தாளர்கள் பகவத் கீதையை மொழி பெயர்த்த போது அதன் மூல வடிவத்தை சமஸ்கிரத்தில் இட்டு அதன் பின்னரே தமிழில் மொழிபெயர்த்துள்ளனர். காரணம் தமது மொழிபெயர்பின் நம்பகத்தன்மையைக் காத்துக் கொள்ள. நீங்கள் ஏன் அப்படிச் செய்ய முடியாதுள்ளது. அப்படிச் செய்வதால் மட்டுமே வேறுபாடுகளைக் கண்டறிய முடியும்.

வெறும் அலங்காரத்துக்காக வ்சனம் 12 - என்று எழுதுவதெல்லாம் இன்று போலித்தனமாகவும் நிறையச் செய்யப்படுகின்றன. தங்களின் ஆக்கங்களைப் பெறுமதியானது என்று போலித்தோற்றம் காட்டுவதற்காக.

Link to comment
Share on other sites

ரிக் வேதம் இன்று எந்த தமிழர்கள் வீட்டிலும் இல்லை. அதை உயர்ஜாதி பிராமணர்கள் மட்டுமே படிக்க முடியும் என்று அவர்களுடைய வேதம் கூறுகிறது. சுத்திரர்களாகிய நானும் நீங்களும் அதை படிப்பது தடை செய்யப்பட்டுள்ளது. ஆகவே ரிக் வேதத்தை தேடிப் பாருங்கள் என்று சொன்னது என்னுடைய தவறுதான்.

ஆனால் இன்று சில தமிழர்களுடைய வீட்டில் பகவத்கீதை இருக்கிறது. பகவத்கீதையை பெறுவது கடியமானதாக இல்லை. ஆகவே பகவத்கீதை தருகின்ற சில விளக்கங்களை நான் இங்கு தந்திருந்தேன். முல வடிவமாகிய சமஸ்கிருதத்தையும் தந்து அதன் தமிழ் வடிவத்தையும் தந்திருந்தேன்.

நான் தந்த விளக்கம் தவறாக இருந்தால், பகவத்கீதையை எடுத்த படித்துப்பாருங்கள்.

யார் இங்கே போலித்தனமாக செயற்படுவது என்று தெரியும்?

Link to comment
Share on other sites

நெடுக்காலபோவான்! இன்னும் ஒன்றையும் சொல்ல வேண்டும்.

நான் மேலே குறிப்பிட்ட சுலோகங்களும், ரிக் விதத்தில் குறிப்பிட்டுள்ளதாக கூறிய விடயங்களும் பல ஆண்டுகளாகவே எம்மைப் போன்றவர்களால் பல முறை சுட்டிக் காட்டப்படுகின்றன. இணையங்களிலும், நு}ல்களிலும் இவைகள் கொட்டிக் கிடக்கின்றன

ஆனால் இன்று வரை எந்த ஒரு வேதம் படித்த மகானும் இவைகள் தவறு என்று சொல்லவில்லை. சொல்லவும் முடியாது என்பது அவர்களுக்கு தெரியும். வேதம் படித்தவர்கள் அல்லவா?

இதை விட இவைகள் உண்மை என்று தெரிவதற்கு வேறு என்ன ஆதாரம் வேண்டும்.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

நெடுக்காலபோவான்! இன்னும் ஒன்றையும் சொல்ல வேண்டும்.

நான் மேலே குறிப்பிட்ட சுலோகங்களும், ரிக் விதத்தில் குறிப்பிட்டுள்ளதாக கூறிய விடயங்களும் பல ஆண்டுகளாகவே எம்மைப் போன்றவர்களால் பல முறை சுட்டிக் காட்டப்படுகின்றன. இணையங்களிலும், நு}ல்களிலும் இவைகள் கொட்டிக் கிடக்கின்றன

ஆனால் இன்று வரை எந்த ஒரு வேதம் படித்த மகானும் இவைகள் தவறு என்று சொல்லவில்லை. சொல்லவும் முடியாது என்பது அவர்களுக்கு தெரியும். வேதம் படித்தவர்கள் அல்லவா?

இதை விட இவைகள் உண்மை என்று தெரிவதற்கு வேறு என்ன ஆதாரம் வேண்டும்.

நீங்கள் குறிப்பிடுவது தவறு. இந்திய சைவப் பேச்சாளர் கெளசல்யா சிவக்குமார் அவர்கள் இந்த வேதங்கள் தொடர்பில் ஆராய்ச்சி செய்து பல தகவல்களைத் தந்துள்ளார். வல்லராரின் கருத்துக்களோடு அவர் வேதத்தை ஒப்பிட்டு தந்துள்ளார். அப்படி இருக்க உங்கள் கருத்து வேதங்களையும் அதைத் தந்தவர்களையும் எதிர்க்க வேண்டும் என்ற நோக்கில் எழுதப்படும் ஆதாரமற்ற புனை கதைகள் என்பது தற்போது தெட்டத் தெளிவாகியுள்ளது.

ஒப்பீட்டியல் என்பது இப்போ தர்க்கவியலாகி முடிவுகளுக்கு இடமில்லாத குழப்பங்கள் விளைவிக்கும் நிலையை அடைந்துள்ளது.

அந்த வகையில் உங்கள் ஆக்கங்களுக்கு ஆதாரமாக மூலங்களையும் ஆராய்ச்சி ஆதாரங்களையும் அறிவியல் ஆதாரங்களையும் முன்வையுங்கள். அவற்றை முவைக்காமல் ஆரிய பார்ப்பர்ணிய குரோத உணர்வை வெளிப்படுத்தும் வகையில் யாழ் களத்தை ஒரு குப்பைத் தொட்டி ஆக்க வேண்டுமா? சிந்தியுங்கள் செயற்படுங்கள்.

Link to comment
Share on other sites

இந்திய சைவப் பேச்சாளர் என்கின்ற ஒருவரையோ அல்லது கௌசல்யா சிவகுமார் என்கின்ற ஒருவவரையோ நான் கேள்விப்படவில்லை.

தயவுசெய்து மேலதிக தகவல்களை தருவீர்களா?

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

இந்திய சைவப் பேச்சாளர் என்கின்ற ஒருவரையோ அல்லது கௌசல்யா சிவகுமார் என்கின்ற ஒருவவரையோ நான் கேள்விப்படவில்லை.

தயவுசெய்து மேலதிக தகவல்களை தருவீர்களா?

இன்று கூட ஜெயா தொலைக்காட்சியில் தோன்றி பேசினாரே ஒரு கலந்துரையாடலில். வேதங்கள் குறித்த ஆய்வைச் செய்திருக்கிறார். வள்ளலாரின் வரிகளோடு ஒப்பிட்டு அழகுறப் பேசினார்.

ஒரு வேளை உங்களுக்கு அவர்களைத் தெரிந்திருக்க வாய்ப்பில்லை. காரணம் அவர்கள் ஆரிய பார்ப்பர்ணிய எதிர்ப்பு இனவாதிகள் அல்ல.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

Here is a concisest article with extensive sources to support. Sorry unable to translate into Tamil

ARYAN INVASION AND FALL OF THE INDUS EMPIRE

Around 1500 BC, the Indus civilization came, after 2000 years of prosperity, to a comparatively abrupt end. Conclusive evidence shows that the reason for this decline, in fact the sole reason for it, was an invasion by highly barbaric Aryans. They invaded, destroying the Indus cities and exterminating the native peoples.

1. Archaeological Evidence

1.1 Thick Ash Layers

Thick ash layers occur in the upper strata of many Indus cities. At Nal the last phase of the Zhob-ware was burnt down so much so that the mound is known as the Sohr Damb, or the Red Mound, from the reddening due to fire. At Dabar Kot the upper 6 feet of the tell show 4 thick ash layers that indicate repeated destruction by conflagration and the RG V encrusted ware is associated with the last settlements of Harappa [ Piggott 215 ].

At the Rana Ghundai mound everywhere overlying the foundation level of the RG III c phase there are pockets of ash. Above the RG III c phase the pottery is markedly different from the preceding type, the RG IV phase pottery being painted with coarse bands. RG IV was again destroyed by fire, and the RG V phase is marked by another change in pottery. The RG V pottery is unpainted and contains patterns in relief [ Piggott p. 214 ].

1.2 Fractured Skulls

At Mohenjo-daro, Harappa and Chanhu-daro, skeletons/fragments of skeletons indicate violent massacres in the final stages of the cities' history. Huddled skeletons of persons murdered in the streets indicate that the mass dyings were not due to poisonings etc. but were violent.

-- [ Piggott p. 145 ]

1.3 Aryan Weaponry

Copper axe-adzes are intrusive ar Harappan sites ( Harappa, Shahi-tump and Chanhu-daro ) but are similar to those found at North Persian sites ( Hissar III, Shah Tepe, Turang Tepe ) and Akkadian sites ( Assur, Sialk B cemetary : here the specimens are probably as late as the 9th century BC ).

-- [ Piggott p.228 ]

Swords 1.5 foot long and strengthened at the mid-rib are non-Harappan and are found only in the later strata of the cities. These swords at Mohenjo-daro have a tang and rivet to hold the handle exactly as found in Palestine, where such implements are associated with the Hyksos 1800-1500 BC

-- [ Piggott p. 229 ]

Copper harpoons found in the indus Valley are similar to those found in Europe and elsewhere in Asia.

-- [ Piggott p. 237 ]

1.4 Flooding by Aryan Destruction of Indus Dams

Signs of flooding were discovered in the Indus cities, mainly in the form of silt deposits. It was thus considered that this flooding explantaion could explain the fall of the Indus cities and was considered as the most viable alternative to the idea of an Aryan invasio. It was subsequently discovered, however, that flooding had been pointed out as a consequence several decades before the actual discovery of flooding. It is now accepted that flooding was caused by the Aryans' destruciton of the Indus dam and irrigation system, and was merely another aspect of the genocide.

+ He smote Vrtra who encompassed the waters [ RgV VI.20.2 ]

+ He smote Vrtra who enclosed the waters, like a tree with the bolt [ RgV II.14.2 ]

+ He is referred to as `conquering the waters' ( apsujit ), which is his prime attribute.

+ Indra let loose the streams after slaying Vrtra [ RgV IV.19.8 ]

+ He cleaves the mountian, making the streams flow [ RgV I.57.6; X.89.7 ], even with the sound of his bolt [ RgV VI.27.1]

-- [ RgV I.57.6; II.14.2; IV.19.8; VI.20.2; VI.27.1; X.89.7 ] [ ST 368 ]

In Sanskrit, `vrtra' is an `obstacle', and denotes a barrage or blockage [ ISISH 70-71]. It is thus a word for `dam'. Dams now called Gebr-band are found on many water-courses of the western parts of the Indus region. Aryans shattered the dam system of the Indus, leading to silt deposits in Mohenjo-daro [ S & T 369].

+ When he [indra] laid open the great mountain, he let loose the torrents and slew the Danava, he set free the pent up springs, the udder of the mountain. [ RgV V.32.1-2 ]

+ He slew the Danava, shattered the great mountian, broke open the well, set free the pent up waters. [ RgV I.57.6; V.33.1 ]

+ He releases the streams which are like impisoned cows [ RgV I.61.10 ]

+ He won the cows and soma and made the 7 rivers flow. [ RgV I.32.12; II.12.12 ]

+ He releases the imprisoned waters [ RgV I.57.6; I.103.2 ]

+ He dug out channels for the streams with his bolt [ RgV II.15.3 ], let the flood of waterrs flow into the sea. [ RgV II.19.3 ]

+ He caused the waters pent up by Vrtra to flow [ RgV III.26.6; IV.17.1 ]

-- [ MacDonnell ] [s & T 368-9 quotg Macdonell ]

Another verse explicitly metnions him as a destroyer of dams:

rinag rodhamsi krtrimani

= " he removed artificial barriers"

-- [ RgV 2.15.8 ]

Now, rodhas = "dam" elsewhere in the Rig Veda and in later Sanskrit [ S & T 369 ]. The above evidence, taken directly from the Rig Veda and not from any secondary source, is sufficient to implacate the Aryans as the destroyers of the dam systems of the ancient Indus.

1.5 Aryan Settlements

Aryan settlements occur atop the destroyed cities towards the end of the civlization. THey are primitive brick structures made of material taken from the ruins of the preceding towns.

1.3 Aryan Weaponry

Aryan weaponry, including the horse and chariot occur towards the end of the Indus cities' history.

2. Anthropological

2.1 Northern Dravidians

Several Dravidian tribes still inhabit isolated parts of northern India. The Brahui inhabit parts of Baluchistan and stil speak a Dravidian language. The Bhils inhabit parts of southern Rajastan. The black Gonds inhabit parts of central India about the Vindhyans.

2.2 The Black Sudroids ; Dravidians and African Race

The Aryans and Dravidians today still retain by and large, the original features. The Aryans have fair-pale skin, leptorrhine (thin) noses and straight hair. The Dravidians have broad noses, curly-wavy hair and dark-black skin. They are related to the Africans [ Winters* ]. [ Risley ].

2.3 White Indo-Aryan Caucasoids

The Indo-Aryans belong to the Caucasoid or white race and are very similar to Latins. The Indo-Aryan languages belong to the Indo-European family of languages. Racially the Indo-Aryans posess white to fair skin, thin noses and lips and straight hair.

3. Literary

3.1 Sanskrit Literature

References abound to an Aryan invasion in Sanskrit literature.

The ancient singer praises the god who "destroyed the Dasyans and protected the Aryan colour." [ Rg.V. III.34.9 ] [ Ann. 114 ] and "the thunderer who bestowed on his white friends the fields, bestowed the sun, bestowed the waters." [ Rg.V. I.100.18 ] [ Ann. 114 ] Numerous are the references to "the black skin" `Krishnam Vacham' [ Rg.V. IX.41.1, Sama Veda I.491, II.242 ] [ Ann. 114 ] which is mentioned with abhorrence. Again " stromy gods who rush on like furious bulls and scatter the black skin." [ Rg.V. IX.73.5 ] The singers mention "the black skin, the hated of Indra", being swept ourtof heaven [ RgV. IX.73.5 ] "Indra protected in battle the Aryan worshipper, he subdued the lawless for Manu, he conqured the black skin." [ Rg.V. I.130.8 ] [ Ann.114 ] The sacrificer poured out thanks to his god for "scattering the slave bands of black descent", and for stamping out " the vile Dasyan colour." [ Rg.V. II.20.7, II.12.4 ] [ ANn. 115 ] "Dasam varnam adharam" [ Rg.V. II.12.4 ] [ Muir part I, p.43, II, p.284, 323 etc. ] [ Ann. 114 ff ] Rakshas are aboriginals

- Ravana = Rakshasendra [ Ann. 111 ]

- Rakshas = Ceylon aborigines since Chinese tracvellers and CInghales chronilces , Rakko or Yakko in the ernalculr [ An. 111 ]

Destruction of Cities -

The Aryan gods are proudly presented by the Vedic "sages" as the destroyeres of cities. Of these Indra, later considered an incarnation of the God Vishnu, is the prime culprit. Indra is called Puroha or Purandhara, `sacker of cities' - [ S & T 366 ] Indra overthrew 100 Puras made of stone ( asmanmayi ) for his worshipper Divodasa [ RgV 4.30.20 ], evidently belonging to Sambara who is a Dasa ( non-Aryan/demon ) of the mountain [ RgV 6.26.5 ] -- [ Chanda ] [ S & T p.364 ]

No regard was shown to the life of non-Aryans. An Aryan poet says,

" Ye mighty ones [ Asvins ] what do you do there;

why do you stay there among the people wh are held in high esteem through not offering sacrifices;

ignore them, destroy the life of the Panis "

-- [ RgV I.83.3 ] [ S & T 365 ]

Indra's Destruction of Harappa : The Vedic Harappa Hymn

The famous Harappa hymn of the Rig Veda describes with praise Indra's destruction of Harappa :

" In aid of Abhyavartin Cayamana, Indra destroyed the seed of Virasakha.

"At Hariyupiyah he smote the vanguard of the Vrcivans, and the rear fled frighted."

-- [ Rg.V. XXVII.5 ]

This Hariyupiyah is likely to be the Harappa of tte Indus valley.

3.2 Dravidian Literature

The date of 1500 BC corresponds to the end of a sangam period when invasions by barbarians occurred.

4. Sociological

4.1 Caste System

The caste system is another `fossil' of the Aryan conquest, with the lower and exterior castes representing the aboriginal inhabitants that managed to survivie the Aryan slaughter. Exactly the same occurred in other parts of the world where one race has subjugated others, eg. Latin America ( Iberians conquered Aboriginals ), USA ( Anglo-Saxons ruling over Hispanics and Afro-Americans ) etc. These include the Adivasis ( aboriginal tribals ), the Dalits ( semi-settled aborigianls ) and the Sudras ( the lowest caste ). However, some of the Sudras were imported under Muslim rule from Southern India.

The caste system consists of several different "varnas" ( Sans. "colors"), three of which are Aryan. The lowest caste, the Shudra, consists of aboriginals, as well as the exterior untouchable castes.

4.2 Sati and Child Marriage

The Aryans introduced tremendous restrictions on the life of women, including sati and child mariage. According to Aryan "Hindu" (ie. Vaishnavite) scriptures, a man must marry a maiden one-third his age.

4.3 Cow-Worship

Cow-worship is another feature introduced by the Aryans. This probably arose because the Aryans were nomads and hence required the cow.

5. Theological

5.1 Shiva and Shakti

Siva is the god of the Dravidians. Vishnu is the god of the Aryans

The star-calendar used by the Aryan-Vaishnavites today was adopted from the Semito-Dravidian Indus Valley civilization, since:

1. It is not referred to in the Rig Veda or Avesta

2. It was compiled when the Indus Valley was at its peak, before the Aryans came to India. [ Parpola ]

The Indus people practiced astronomy because the streets are oriented towards the cardinal directions, presupposing the use of the sun-stick. A seal from Mohenjo-daro depicts an Indus deity with a star on either side of his haed in the fashion of the Near East. Inanna-Ishtar, the goddess of love and war, for example, was associated with the planet Venus [ Parpola ]. This may have led to the cult of worshipping the planets, the astral religion of India.

5.2 Fire Altars

Fire altars occur late towards the Indus cities history. They are primitve in nature, constructed from material from the destroyed Indus cities.

6. Global Aryan Invasions

Aryans invaded several parts of the world, putting an end to various brilliant civilizations. Babylonia was destroyed by Kassites, Hittites and Mittani, Egypt was devastated by the Hyksos, and Minoan culture by the Dorians.

7. Rival Theories

Several other explanations have been put forth to explain the demise of the Indus civilisation besides the Aryan invasion. These are:

• Environmental catastrophes - These include:

o Cometary impact

o Flooding

• Internal Decline - These explanations claim that slavery, or some other revolt destroyed the Indus civilisation.

These have severe problems, however.

Cometary Impact . The problems with this theory are:

1. No crater/craters have been found with an age matching 1500 BC, nor of the requisite size. The size is narrowly constrained, for if the impact was too large, catastrophe would have been global, while if it were too small, the effect would have been negligible.

2. No iridium anomaly , the characteristic of all impacts from the mammoth K/T Chiczulub crater [ ALvarez ] to the Sudbury intrusive, has been found in the Indus valley of the required age.

3. No shocked glasses , or tektites with the requisite shock deformation features, have been found anywhere near the Indus valley.

Thus, although a cometary candidate for the extinction has been found in Comet Enke [ ], this is a far-fetched theory, to say the least. The destruciton of several civilizations simultaneously requires a global catastrophe. But some civilizations, eg. in Central and South AMerica, and China, survived the 1500 BC discontinuity. Asteroidal impacts tend to leave larger craters and more iridium, so the arguments against this variant of impact apply more forcefully.

Flooding . Undisputed evidence of flooding has been found in the form of silt deposits and barrage system erected as a defensive measure. Flooding thyus remained a serious candidate until it was pointed out that several Vedic scholars had realized that the Aryans had destroyed the irrigation and dam system of the Indus. Thus flooding is a natural consequence of Aryan invasion and not an independant mechanism.

Internal Decline

1. To suppose that, after two millenia of stability some internal revolt was the cause behind the downfall is stretching the imagination.

2. No evidence has been found for this, and when indisputable evidence of violence perpetrated with new weapons exists, it is disregarding evidence.

Other Opponents

Although the following may seem rather harsh, yet it is necessary to expose the real designs of some of the opponents of one of the most well-established theories of all time.

The opponents of the concept of Aryan invasion fall into 3 categories:

1. Aryan Hindu Fanatics

2. Neo-Nazis

These mostly have ulterior motives.

The former oppose any vilification of their "gods" who are implicated in the worst massacres and atrocities recorded in history. They wish to see the Vedas, in acutality the songs of promitive cow-herds, as the repository of all science. The latter do not want to accept that their ancestors perpetrated such crimes. One religious fanatic who opposed the notion of Aryan invasion during its infancy was Narendra Nath Datta, later known as Vivekananda. All he could do was to vilify honest schloars:

" And what your European pandits say about the Aryan's sweeping fron some foreign land, snatching away the alnds of the aboriginals and settling India by exterminating them, is all pure nonsense, foolish talk. Strange, that our Indian scholars too say amen to them, and all these monstrous lies are taught to our boys. This is very bad indeed.

In what Veda, in what Sukta, so you find that the Aryans came to India from a foreign country? Where do you get the idea that they slaughtered the wild aborigines? What do you gain by talking such nonsense?"

-- [ ` Complete Works of Swami Vivekananda ', 1963, p.534-535 ] [ Panda 70 ]

Another fundamentalist who opposed the notion of Aryan invasions is Srviastava, who apparently only conducted his research to prove the innocence of the Aryan gods :

"Indra, therefore stands completely exonerated"

-- [ Srivastava 441 ]

Later, lacking any scientific evidence whatsoever, he degenerates into vilifying Wheeler himself :

" .. we see him as a brgiadier in the British army during WW II, we feel he could not interpret the dubious evidence of Mohenjo-daro and Harappa in any other manner "

-- [ Srivas 442 ]

A.K.Pateria writes,

" Both Dayananda and Aurobindo refuted in clear terms the historical doctrines of Aryan invasion and struggle of Aryans with Dravidian, which was originated by the Westerners and has even been popularised among a large section of the Indian Historians."

-- [ A.K.Pateria, `Modern Commentators of the Veda', p.63 ] [ Panda 70 ]

Who this Dayananda was must be fully exposed.

The Aryans were so barbaric that they did not even have a word for brick in Sanskrit [ S & T 372 ] [ Woolley ]

References

1. [ RgV ] = Rig Veda, see eg.

2. `Hymns of the Rig-veda', R.T.H.Griffith, 1896

3. `The Rig-Veda: An Anthology', W.D.O'Flaherty 1981

4. `Vedic Hymns', 2 vols. (1891-97), F.M.Muller and H.Oldenburg tr.

5. [ Manu ] = `Manu Smirti', Manu, Aryavarta 10 000 BC - 1500 BC ?; several translations exist.

6. [ Garud ] = Garuda Purana

7. [ Atharva ] = Atharva Veda

8. [ Taitt. Samh. ] = Taittriya Samhita

9. [ Agarwal ] = D.P.Agarwal, `Archaeology of India', Scandinavian Institute of Asian Studies, Copenhagen K 1982,

10. [ Allchin ] = ` The Rise of Civilization in India and Pakistan', N.Delhi, 1983, B. and R. Allchin

11. [ Ammerman ] = `The Neolithic Transition and the Genetics of Populations in Europe', A.J.Ammerman and L.L.Cavali-Sforza, Princeton Univ. Press 1984

12. [ Aravanan ] = `Physical and cultural similarities between Dravidian and African', K.P.Aravanan, J. of Tamil Studies 10 (1976) 23-27

13. [ Alvarez ] = `Extraterrestrial cause of the Cretaceous-Tertiary extinction', L.W.Alvarez, W.Alvarez, F.Asaro and H.V.Michel, Science 208 (1980) 1095-1108

14. [ Alvarez SA ] = `An extraterrestrial impact', W.Alvarez and F.Asaro, Scientific American 263 (1990) 44-52

[ Ann. ] = `The Annals of Rural Bengal', W.W.Hunter, Broomhill House 1868, reprinted in `Landmarsk in Indian Anthropology', vol. 7, Cosmo Publishing, N.Delhi 1987

15. [ Basham ] = A.L. Basham, `The Wonder That Was India', Grove Press, New York, NY 1954

16. [ Boyce ] = M. Boyce, `History of Zoroastrianism', v.1. Leiden 1975

17. [ Bradke ] = P.v. Bradke, `Dyaus Asura, Ahura Mazda, und die Asuras', Halle 1895

18. [ Casal ] = J.-M. Casal, `Fouilles de Mundigak' Paris 1961

19. [ Cardone ] = `Indo-European and Indo-Europeans', ed. G. Cardone, H.M.Hoenigswald and A. Senn, Univ. of Penn. Press 1970

20. [ Chanda 26 ] = ` The Indus Valley in the Vedic Period ' - R.P.Chanda, Memoirs of the Archaeological Survey of India Vol. 31 ( 1926 ) Delhi

21. [ Chanda 29 ] = ` Survival of the Prehistoric Civilization of the Indus Valley ' - R.P.Chanda, Mems. of the ASI No. 41 ( 1929 ) Delhi

22. [ Chanda 41 ] = ` Harappa ' - R.P.Chanda, Science and Culture Vol. 6 ( 1941 ) Calcutta, 377 - 381

23. [ Childe 26 ] = `The Aryans: A Study of Indo-European Origins', Gordon V. Childe, Alfred A. Knopf, Inc. 1926 locates the Indo-Aryan home north of the Black Sea

24. [ Childe 37 ] = Gordon V. Childe, ` The Indus Civilization', Antiquity 11 (1937) 351

25. [ Childe 54 ] = `New Light on the Most Ancient East', Gordon V. Childe, N.Y. rev. ed. 1954

26. [ Childe 42 ] = `What Happened in History', Penguin 1942, 1976 reprint

27. [ Childe: Origins ] = Childe, V.G. The Aryans, A Study of Indo-European Origins London 1926

28. [ Dandamaev ] = Dandamaev, M.A. and V.G. Lukonin, `The Culture and Social Institutions of Ancient Iran', Cambridge 1989

29. [ Elfenbein ] = `A periplus of the Brahui problem', J.Elfenbein, Studia Iranica 16:2 (1987) 215-233

30. [ Elst ] = `Indigenous Indians: Agastya to Ambedkar' by Koenraad Elst 1993,

against the concept of Aryan invasions.

31. [ Emeneau ] = M. Emeneau, `The Dialects of Old Indo-Aryan', in: `Ancient Indo-European Dialects', Berkeley 1966

32. [ Fairservis ] = `The Roots of Ancient India', W.A.Fairservis, Chicago University Press 1962

33. [ Frye ] = R.N.Frye, `The History of Ancient Iran', Munich 1984

34. [ Ghirshman ] = R. Ghirshman, `L'Iran et la migration des Indo-Aryens et Iraniens.' Leiden 1977.

35. [ Goetze ] = A. Goetze, `Hethiter, Churriter und Assyrer', Breslau 1936

36. [ Gonda ] = J. Gonda, `Vedic Literature', Wiesbaden 1975

37. [ Hale ] = W. Hale, `Asura in early Vedic religion', Delhi 1986

38. [ Hessar ] = Dyson, R. and Howard, S.(eds.) `Tappeh Hessar: Reports of the Restudy Project', 1976 Florence.

39. [ Hillebrandt ] = A.Hillebrandt, `Vedische Mythologie', t.2. Breslau 1922

40. [ Hillebrandt ] = A. Hillebrandt,`Aus Alt-Neu indischen', Breslau

41. [ ISIH ] = ` An Introduction To The Study of Indian History' , D.D. Kosambi Bombay 1956 ] = ISIH

42. [ Kaegi ] = F.Kaegi,`The Rigveda', London 1886

43. [ Kohl ] = P. Kohl, (ed) `The Bronze Age Civilization of Central Asia: Recent Soviet Discoveries', Armonk, NY 1981

44. [ Konow ] = S. Konow, `Zur Frage nach den Asuras', in: `Beitrage zur Literaturwissenschaft und Geistesgeschichte Indiens. Festgabe Hermann Jacobi zum 75 Geburstag dargebracht', Bonn 1926

45. [ Kuiper ] = F.B.J.Kuiper, `Aryans in the Rigveda', Leiden, 1991

46. [ Linden ] = C.W.J.v.d.Linden, `The concept of deva in the Vedic Age', Utrecht 1954

47. [ Mackay ] = `Further Excavations at Mohenjo-daro', 2 vols. Delhi 1938; is an investigation revealing the massacres that occurred.

48. [ Mahadevan ] = `Dravidian models of decipherment of the Indus script: A case study', I. Mahadevan, Tamil Civilization 4 (1986) 133

49. [ Mahadevan rev ] = `An Encyclopedia of the Indus Script', I.Mahadevan, review of Paropola's `Deciphering the Indus Script' in Int'l J. of Dravidian Lingiustics (Trivandrum, Jan.1997).

50. [ MacDonell ] = A.A.MacDonell, `The Vedic Mythology', Strassburg 1897

51. [ Mallory ] = `In Search of the Indo-Europeans : Language, Archaeology and Myth', J.P.Mallory, Thames and Hudson, London 1989

52. [ Marshall ] = J.Marshall, `Mohenjo-Daro and the Indus Civilization', London 1931

53. [ Matas ] = E. Aguilar Matas `Rgvedic Society', Leiden 1991 ?

54. [ Mayhofer ] = M. Mayhofer, `Die Indo-Arier im alten Vorderasien, mit einer analytischen Bibliographie', Wiesbaden 1966

55. [ Muller ] = H. Muller-Karpe, (ed.) 1984 `Neolithische-kupferzeitliche Siedlungen in der Gyoksjur Oase, Sud-Turkmenistan', Munchen 1984

56. [ Ooosten ] = J.Oosten, `The War of the Gods: the social code in Indo-European mythology' London 1985

57. [ Panda ] = `Rationale of Astrology', Dandapani Panda, Bhubaneswar 1993

[ Parpola ] = `Religion reflected in the iconic signs of the Indus script: penetrating into long-forgotten picto+graphic messages', Asko Parpola, Visible Religion , 6 1988

[ Parpola Book ] = `Deciphering the Indus Script', Asko Parpola, Cambridge University Press, 1994

[ Muir ] = `Original Sanskrit Texts', Muir

58. [ Piggott : Wheel ] = Piggott, S. `The Earliest Wheeled Transport', Ithaca 1983

59. [Piggott] = `Prehistoric India' by S. Piggott, Penguin Books Ltd. Middlesex UK, 1952 p.145

60. [ Possehl ] = `Ancient Cities of The Indus', N.Delhi 1979

61. [ Pumpelly ] = T. Pumpelly, `Explorations in Turkestan: Expedition of 1904', Washington 1908

62. [ Rau ] = W. Rau, `The Meaning of Pur in Vedic Literature', Munich 1976

63. [ Redford ] = M. Redford,`Egypt, Israel and Canaan in Ancient Times', Princeton 1992

64. [ Renfrew Bk ] = `Archaeology and Language: the Puzzle of Indo-European Origins', C. Renfrew, Cambridge Univ. Press 1988

65. [ S & T ] = ` History of Science and Technology in Ancient India - The Beginnings ' - D. Chattopadhyaya, Firma KLM Pvt. Ltd. Calcutta 1986

an excellent rebuff of the opponents of the Aryan invasion idea; quotes from all the following ref's of Kosambi and Chanda

66. [ Singh ] = P. Singh, `Burial Practices in Ancient India', Varanasi 1984

67. [ Snoy ] = P. Snoy, `Die Kafiren' Frankfurt-am-Main 1962

68. [ Sparren ] = M. Sparreboom, `Chariots in the Veda', Leiden 1985

69. [ Srivastava ] = `The Myth of Aryan Invasion of Harappa Town ', by K.M.Srivastava, in `Frontiers of The Indus Civilization', eds. B.B.Lal and S.K.Gupta, Delhi 1984 p.437-443

opposes the notion of Aryan invasion.

70. [ Thieme ] = P. Thieme, `Der Fremdling im Rigveda' Heidelberg 1938

71. [ Vats ] = M. Vats, `Excavations at Harappa' Delhi 1940

72. [ Wikander ] = S.Wikander, `Der arische Mannerbund', Lund 1938

73. [ Woolley ] = L.Woolley, `History of mankind: Culture and Scientific Development', Vol. I, Pt. 2, pp.353-365, The Beginning of Civilization, UNESCO 1963

74. [ Raikes 65 ] = R.L.Raikes, `The Mohenjo-daro Floods', Antiquity 39 (1965) 196-203

75. [ Raikes 67 ] = R.L.Raikes, `The Mohenjo-daro Floods - Riposte', Antiquity 41 (1967) 309-310

76. [ Raja+Frawley ] = `Vedic Aryans and the Origins of Civilization', by N.S. Rajaram and David Frawley, World Heritage Press 1995

against the Aryan invasion `theory'.

77. [ Raja ] = `Aryan Invasion of India: The Myth and the Truth', by N.S. Rajaram, Voice of India Publication,

an opponent of the Aryan invasion idea.

78. [ Renfrew ] = `The Origins of Indo-European Languages', C. Renfrew, Scientific American 261:4 (Oct.1989) 106-114 hypothesizes that the spread of Indo-European languages was peaceful

79. [Risley] = `The People of India' by Sir H.H.Risley 1915

2nd ed., edtd. by Sir W. Crooke 1969

80. [ Senghor ] = `Negritude and Dravidian Culture', L.S.Senghor, J. of Tamil Studies 10 (1974) p.4

81. [ Tala ] = `The Aryan Invasion Theory and Indian Nationalism', by Shrikant G. Talageri, Voice of India, 1993

opposes the notion of Aryan invasions, as do [ Raja ], [ Raja+Frawley ], and [ Elst ].

82. [ Tuttle ] = `Dravidian and Nubian', E.H.Tuttle, J. of the Amer. Oreintal Society 52 (1932) 133-144

83. [ Upadhyaya ] = `Dravidian and Negro-African', U.P.Upadhyaya, Intnl. J. of Dravidian Linguisitsics 5:1 (1976) 32-64

84. [ Weiss ] = `The Genesis and COllapse of Third Millenium North Mesopotamian Civilization', H. Weiss, M.-A.Courty, W. Wetterstrom, F. Guichard, L. Senior, R. Meadow and A. Curnow, Science 261 ( 1993 ) 995 - 1004; suggest that a volcanic eruption caused the fall of Akkad

85. [ Winters ] = `The Indus Valley Writing is Proto-Dravidian', Clyde A. Winters, J. of Tamil Studies 25 (1985) 50-64

86. [ Winters ] = `The Harappan Script', Clyde A. Winters, J. of Tamil Studies 30 (1987) 89-111

87. [ Winters ] = `The Inspiration of the Harappan Talismanic Seals', Clyde A. Winters, Tamil Civilization 2 (1984) 1-8

88. [ Winters ] = `Review article on Dr. Asko Parpola's "The Coming of the Aryans to Irna and India and the CUltural and Ethnic Identity of the Dasas", Clyde A. Winters, Intnl J. Of Dravidian Lingiuistics XVIII (1989) 98 - 127; a rebuff to Parpola's theory that the Dasas were Aryans.

89. [ Winters ] = `The Genetic Unity of Dravidian and African Language and Culture', Clyde A. Winters, 1st Intnl Symosm. on Asian Studies 5 1105-1120

90. [Winters:Agri] - `African Influences on Indian Agriculture',

J of African Civlization, 3:1 (April 1981) p.100-110

91. [Winters:Sympos] - `The Genetic Unity of Dravidian and African Languages and Culture', 1st Intl Symposium on Asian Studies 5 p.1105-20

92. [ War ] = P. Chakravarti, `The Art of War in Ancient India', Ramna 1941

93. [ Waddell ] = L.A.Waddell, `The Makers of Civilization', Angriff Press, Hollywood, CA 1929

94. [ Weisman ] = Charles A. Weisman, `The Origins of Race and Civilization', SFA 1990

95. [ Wheeler 47 ] = `Ancient India', No.3 (1947) 82, SIr R.E.M.Wheeler

96. [ Wheeler 66 ] = `Civilization of the Indus and Beyond', London 1966

97. [ Wheeler 79 ] = `The Indus Civilization', 3rd ed., Cambridge 1979

98. [ Wheeler 59 ] = `Early India and Pakistan', London 1959

99. [ Wheeler 50 ] = `5000 years of Pakistan: An Archaeological Outline', Londoon 1950

Source: Aryan Invasion and Fall of the Indus Empire

Link to comment
Share on other sites

அப்ப்பப்பா........இன்னைக்கு முருகன் கோயில்ல சனம் என்டா அப்பிடி ஒரு சனம்..அது சரி இதுல கருத்து எழுதுற அரைவாசி பேரோட மனைவி மார் இல்லது அவர்களுடைய பெற்றோர் எல்லாமு கோயி;ல்ல நிப்பினம் தீபாவளி மற்றும் பல விரத நிகழ்வுகளுக்கு உங்கள பிரச்சாரங்களை முதல்ல வீடுகளில் மேற்கொள்ளலாமே...

யோவ் சுண்டல் உம்பாட்டுக்கு எதையாவது எழுதிவிடுவீர். வீட்டிற்கு கதவு என்று ஒன்று இருக்கிறது தெரியுமா?? அதற்கு புூட்டு என்று ஒன்று இருக்கிறது தெரியுமா?? வாய்ச்சொல்வீரர்கள் இவ்விடயத்தை வீட்டில் கதைக்க வெளிக்கிட்டால் அப்புறம் கதவுக்கு வெளியிலே தாங்க. யாராவது நல்லாயிருந்தாலே உமக்குப் பிடிக்காதோ????? :evil: :twisted:

அதுசரி பாறணைச் சோறு ஒரு பிடி பிடித்து விட்டுத்தானே மிச்சம் பார்த்தனீர்.

Link to comment
Share on other sites

நெடுக்காலபோவான்! நீங்கள் சொல்கின்ற வகுப்பினர் வேதங்களில் இருந்து குறிப்பிட்ட பகுதிகளை மட்டுமே ஆய்வு செய்வார்கள்.

நாம் கேட்கின்ற கேள்விகளுக்கு பதில் சொல்ல மாட்டார்கள். உங்களின் காவ்யா சிவகுமாரும் "பகவத் கீதையில் வருகின்ற இந்த சுலோகம் குறித்து இப்படி சொல்கிறார்கள், ஆனால் உண்மையில் இதன் அர்த்தம் இதுதான்" என்று சொல்லி இருக்க மாட்டார்.

வீரமணி அவர்கள் "பகவத்கீதையின் மறுபக்கம்" வெளியிட்டு இரண்டு வருடங்களுக்கு மேலாகிறது. இது வரை யாரும் அதில் இருக்கின்ற கருத்துக்களுக்கு மறுப்பு சொல்லவில்லை.

Link to comment
Share on other sites

சுக்ளாம் பர்ணம்

விஸ்னும் சதுர் புஜம்

என்றால் என்ன...???

திரிகரஞ்ச

பவித்திரஞ்ச

லோகோதோச

நிவரணம்

பத்மம்

திருலோக்கிய

சாதனம்..ம்.....

அப்படிய என்றால் என்ங்கோ...தமிழ்....???

Link to comment
Share on other sites

Excavations in 1920 - 22 at Harappa & Mohenjodaro (which lie in what is now Pakistan) confirmed the existence of a hitherto unknown civilization in the Indus Valley. Contacts with dated phases of Mesopotamian civilizations showed that the great cities of Harappa and Mohenjodaro, built of brick, including well constructed houses, a regular city plan and an elaborate covered drainage system, were flourishing before and after 2350 BC. After this discovery the Indus Valley took its place with Mesopotamia and Egypt as the home of one of the oldest evolved civilizations of the world. It is evident from the excavated material that the civilization was essentially indigenous in character.

Indications exist that Harappa and Mohenjodaro which were strongly fortified citadels with rectangular watchtowers at regular intervals were seats of centralized government resembling that of autocratic priesthoods or priest-kings who combined the secular and religious administration, similar to temple rulers of Ur in Mesopotamia. Seventy-five smaller sites have been identified with a distance between the two extreme points of more than 1000 miles North to South, and 300 miles East to West. Its area exceeded contemporary civilizations in Mesopotamia, Egypt and Iran.

The Harappa site, unfortunately, fell into the hands of brick-diggers and this vandalism is one of the greatest losses to archeology as otherwise more knowledge about the Indus Valley culture would have been available. Excavations have revealed nine occupation levels, one above the other, indicating long periods of prosperity and then decline. It was finally abandoned around 1700 BC.

In addition to dwelling houses, there were well-organized workmen's quarters, workmen's platforms for pounding grains, and granaries. Roofs of buildings were flat and were made of wood, reed and mud. Walls were often 5 feet thick and the size of the average house was 35 ft by 35 ft with several rooms placed around a central courtyard. A majority of the houses were two stories high and some were even higher. They appear well designed and comfortable, with most having bathrooms and a circular well.

The most remarkable building at Harappa is the "Great Granary" with dimensions of 168 X 135 feet, possibly serving as a public storage, and at Mohenjodaro, the "Great Bath", possibly used for religious or ceremonial bathing. The dimension of a large palace was 242 X 112 feet and another was 177 X 116 feet.

Their system of drainage is the most complete ancient system yet discovered and might almost be termed "modern". A brick lined channel flowed down every street and into this main drain ran small tributary drains from the houses on either side. The drains were covered over with brick laid a few inches below street level and which could be lifted if necessary, to inspect or clean.

The streets run in straight lines from East to West and are crossed by others at right angles going north to South, making these cities to be considered the earliest examples yet discovered where a scheme of town planning existed. Everywhere the impression is of order and symmetry. Some of the main streets of Mohenjodaro are of considerable size. Sir John Marshall the expert archeologist has marveled at the planned city and drainage system and says that such wonderful buildings were never found in any other ancient civilization.

Some slight differences in the earthenware found in Harappa and Mohenjodaro led researchers to the conclusion that Harappa was older than Mohenjodaro.

Their ships sailed from the western port of Lottal excavated in what is now Gujerat.

The skeletal remains belong to heterogeneous races. Both cities seem to have been cosmopolitan as they had a floating population owing to their commercial character. The valley had flanks open to the intrusion of other races and the interior was occupied from times immemorial by races of comparatively lower stages of development. The main stock of the people had affinities with the Mediterranean people. Other types found were Austro-Asiatic and some Mongolian and Alpine people from the Central Asiatic highlands. The burials contained large collections of pots numbering 15 to 40. The dead wore ornaments - shell bangles, necklaces, anklets of paste beads, a copper finger ring, and earrings of thin copper wire.

In their pottery there is everything from huge storage jars down through a wide range of household utensils to tiny delicate domestic containers. Pottery is wheel-made and well fired and generally shows a thick red fabric, often treated with a bright red slip. There are offering stands, beakers, cups & saucers, goblets, dishes, basins, ladles, heaters, cooking pots and water pitchers. Painted designs include foliated and geometrical devices, mostly inter-locking circles, vase, comb, and scale motifs. Toilet articles included handled copper mirrors (the copper, when polished, had to do for the still undiscovered glass), antimony rods, shell spoons and mother of pearl shells.

Other items found are chisels, axes, saws, knives, spears and arrowheads, even a copper razor; also fish hooks, needles, frying pans and even a dinner dish with cover. There are bone and ivory objects, statuettes in stone and red sand stone with details worked out with extreme realism and artistic skill. Though antedating the Greco-Roman statuary by about 2000 years, it can easily stand comparison to it. There were also inlaid work and high-class miniature statuary.

Of the large number of terracotta human figurines found at Harappa, the majority are female, nude, except for a narrow girdle round the hips. Many wear a distinctive fan-like headdress at the back of the head and are bedecked with profuse jewelry. Similar features favor the belief that they were sacred images representing the "Great Mother Goddess" whose images are found in large numbers in Iran, Mesopotamia and Egypt. Male figurines were nude and mostly bearded and wore long hair at the back. The figurines were modeled by hand and painted red. There were similarities with such objects found in the Middle East around the second millennium B.C. Animal and bird figurines were also found in large numbers.

The figural art is also illustrated by steatite seals bearing life-like representations of such animals as Brahamani bull, buffoon, tiger, rhino, crocodile, unicorn, a human figure with horns and a tail, and a horned tiger. The seals also bear short inscriptions in pictographic script. The plastic art was also well developed.

Ornaments are of many materials - terracotta, shell, copper, bronze, beads, precious metals overlays with gold, ivory, carnelian and other stones. Necklaces & pendants of beads of semi-precious stones are most common. Square disc-shaped etched carnelian beads decorated with white designs similar to those of Mesopotamia & Iran have also been found, to indicate trade with those neighbors to the west. Gold necklaces, armlets, bangles, finger rings and fillets for head wear were worn both by men and women while carnelian beads, earrings, nose studs, anklets and conical head ornaments were worn exclusively by women.

The most characteristics of all objects found are the seals and sealings. Some Indus Valley seals found in Mesopotamian sites have helped to establish the close connections between the two cultures and to fix a date for the Indus Valley civilization. The date of the Indus Valley has been fixed with some certainty as contemporaneous with the early dynastic period of Babylonia - about 2500 - 1800 B.C. It must be remembered that it depends on Mesopotamian chronology, and any modification of the latter must entail a corresponding re-dating of the Indus Valley finds.

Their system of weighing was binary, the ratio being 1:2:4:8:16:32:64. Of a large number of weights found, very few were fraudulent. Copper and bronze were used for making domestic utensils, implements, statuettes and ornaments. The total absence of iron made implements indicates that they belonged to the Bronze Age.

Agriculture was the main occupation. They grew wheat, barley and date palm and were meat eaters. The existence of brick lined street drains and rain water pipes, the universal use of brick in construction and the representation of the seals of animals such as the tiger, rhino, elephant and buffaloes which favor moist habitat showed that the Indus Valley enjoyed heavy rainfall. They bartered crop surplus to import essential raw materials such as metals and other commodities. The architecture was plain and utilitarian. The aim seems to have been to make life comfortable rather than luxurious. Their religion seems to have included "Mother Goddess", and trees and animal worship.

It is certain that they were of non-Aryan racial stock and highly civilized, possessing a high standard of art and craftsmanship and a well-developed system of pictographic writing that had existed for a considerable period before the arrival of Indo-Aryans. It could be that they were invaders as their settlements have also been found in Baluchistan. They were probably already highly civilized before they entered the country. Almost all experts call the civilization "proto-Dravidian" and many are of the opinion that they are the ancestors of Tamils.

Prof Ra. Mathivanan, a research scholar, has determined that letters found in the Harappa inscriptions were ancient Tamil. The pictographic writing found under a painting on a rock formation in the South Arcot district of Tamil Nadu was the same as that found in the Indus Valley. A four foot long brick found during excavations in the Karunool district of Andrapradesh has inscriptions in Indus Valley letters. A seal found during excavations in Anaicoddai in Eelam contained both Indus Valley letters and brahmic script. All these have been translated into modern day Tamil.

More evidence of who the Indus Valley people were is found in the translations of the Vedas ( which were written by the Aryans who came to India some 3500 years ago) by H.H. Wilson, Ralph Griffith, and A.A. McDonnell and A.B. Keith in English and by M.R. Sambunatha Iyer in Tamil. The Indus Valley people are described as noseless, black and godless barbarians. They are called Dravidians, Thasar, Thayook, Asurar, Arakkar, Rakshather and Sutra. They are also described as anti-gods, chandalas, milechas, sons of prostitutes and in many other derogatory terms. However, their courage and fighting abilities are praised. There are several reference to the town of Hariyupa (later became Harappa).

Some of the many major kings of the Thasar (Tamils) referred to in the Vedas are Samparan, Varacinan, Viruthiran and Susunan with whom the Aryans fought many battles. With Samparan they fought over a period of 40 years. Several sub-rulers and army chiefs are also mentioned. Thanu who went to the battle front to help her son Viruthiran and Kiraki and Arayi, wives of the sub-ruler Kijava, who also went to the front are some of the heroines mentioned. Even today these names are common in parts of Tamil Nadu. The army of the Tamils had women battalions.

The Vedas also refer to the Dravidians occupying the whole of the then known India from the Himalayas to Cape Comrin. They also mention that during the war the Aryans killed hundreds of thousands of Tamils, took several as slaves, destroyed several cities and fortresses, plundered their wealth, broke dams against rivers and bunds of tanks thus inundating the areas, and took their livestock and weapons.

The abandoning of Harrapa and Mohenjodaro was probably due to several factors such as sacking and flooding by invaders, progressive desiccation of the Indus Valley and dangers of floods.

There is no doubt that the civilization was ancient and well advanced. Tamils should be proud to belong to it.

http://www.sangam.org/ANALYSIS/Heritage.htm

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறுப்பினர்கள்

கள அங்கத்தவர்களுக்கு ஓரு வேண்டுகோள்!

இங்கு (இக்களப் பகுதியில்) நாம் முன்வைக்கும்/ பகிர்ந்து கொள்ளும் கருத்துக்கள் இன்று தமிழர் விடுதலை போராட்டத்தின் அடித்தளமும் அடிப்படை மூலாதாரமுமாகும்.

இதன் நிமித்தம் பண்டைய, கடந்தகால எமது பின்னனியை சரித்திர, மொழி, சமூக, பன்பாட்டு ரீதியாகவும் ஆர்ராச்சிசெய்து பார்க்க வேண்டிய அவசியம் ஏற்படிகின்றது. எனவே இதன் முக்கியத்துவம் தமிழர்களாகிய எமக்குள் வலியுணர்த்தப்பட வேண்டும். எம்மிடையேயான பல்வேறு துறைகளையும் சார்ந்த தகவல் தொடர்பு ஊடகங்கள் இதன் முக்கியத்துவத்தை உணர்ந்து தமிழிலும் இப்பணியை செய்ய முன் வரவேண்டும்.

அதி முக்கியத்துவம் கொடுக்கப்பட வேண்டிய இந்த கருத்துப் பகிர்வுகள், இங்கு 'இன்று தமிழர்களாகிய நாம் தீபாவளியை கொண்டாட வேண்டுமா?' என்ற பொருளின் கீழ் பகிர்ந்துக் கொள்ளப்படுவதால் ஒரு பிழையான செய்தியை உருவாக்குகிற ஒரு சர்ந்தப்பத்தையும் உணர்கிறேன். காரணம் ஒரு சிலர், இவை 'இந்து சமயத்திற்கு' விரோதமான செயற்பாடுகள் என்று தவருதலாக குற்றம்சாட்டுகிரார்கள். எனவே இங்கு நாம் 'இந்து சமயம்' என்பதற்கும் 'சைவ சமய்ம்' என்பதற்குமிடையேயான வேறுபாட்டை அறிய வேண்டும். இதுவே இங்கு நாம் கண்டடைய வேண்டிய முக்கியமான பகுத்தறிவாகவும் அமையலாம்.

அடுத்தது, இவை தமிழ் -திராவிடர்களாகிய எமது சரித்திர வரலாற்றுப் பின்னனியில், பண்டைய மொழி கலாச்சார சமூகப் வாழ்க்கையோடு தொடர்புடைய அகழ்வாய்வு - ஆரச்சிகளுக்கூடாக வெளிப்படுத்தப் படவேண்டியதன் நிமித்தம், அவை முற்றும் முழுவதுமாக ஆங்கிலத்திலேயே செய்யப் படுகின்றது. எனவே, இதன் சார்பான ஆர்ரச்சிக் கட்டுரைகளை ஆங்கிலத்திலேயே இங்கு தரப்பபட வேன்டிய நிர்பந்தம். ஆனாலும், தமிழில் எழுத்தாற்றளுடையவர்கள் அவற்றை தமிழில் மொழிபெயர்க்க முன் வருவீர்களனால் அதுவே நீங்கள் செய்கிற மிகப் பெரிய சேவை. நான் தமிழில் தொடர்ச்சியாக கல்வி பெறாதபடியால் எனக்கு அந்த தகுதியோ செயற்திரனோ இல்லை என்றே கூறுவேன்.

எனவே யாரும் முன்வருவீர்களா? அத்துடன் அவற்றை உங்கள் தளங்களிலும், நீங்கள் சந்திக்கும் தளங்களிலும் அவற்றை பிரசுரிக்க உத்வேகம் கொடுங்கள். நன்றி.

Link to comment
Share on other sites

... அதி முக்கியத்துவம் கொடுக்கப்பட வேண்டிய இந்த கருத்துப் பகிர்வுகள், இங்கு 'இன்று தமிழர்களாகிய நாம் தீபாவளியை கொண்டாட வேண்டுமா?' என்ற பொருளின் கீழ் பகிர்ந்துக் கொள்ளப்படுவதால் ஒரு பிழையான செய்தியை உருவாக்குகிற ஒரு சர்ந்தப்பத்தையும் உணர்கிறேன்...

அப்படித் தான் விவாதம் நகர்ந்து செல்கிறது. இது ஒரு வகையில் தவிர்க்க முடியாததாகவும் உள்ளது. ஆனால் முடிந்த வரை இந்து/சைவ சமய விமர்சனங்களை (குறிப்பாக வேதாகமங்களை) தவிர்த்து தீபாவளி பண்டிகையை பற்றி மட்டும் கதைத்தால் விவாதங்களை ஆக்கபூர்வமாக தொடர முடியும்.

மற்றைய விடயங்கள் வேறு தலைப்புகளில் விவாதிக்க படுவது தான் முறை.

Link to comment
Share on other sites

  • கருத்துக்கள உறவுகள்

யோவ் சுண்டல் உம்பாட்டுக்கு எதையாவது எழுதிவிடுவீர். வீட்டிற்கு கதவு என்று ஒன்று இருக்கிறது தெரியுமா?? அதற்கு புூட்டு என்று ஒன்று இருக்கிறது தெரியுமா?? வாய்ச்சொல்வீரர்கள் இவ்விடயத்தை வீட்டில் கதைக்க வெளிக்கிட்டால் அப்புறம் கதவுக்கு வெளியிலே தாங்க. யாராவது நல்லாயிருந்தாலே உமக்குப் பிடிக்காதோ????? :evil: :twisted:

அதுசரி பாறணைச் சோறு ஒரு பிடி பிடித்து விட்டுத்தானே மிச்சம் பார்த்தனீர்.

நாளைக்கு எல்லா பாறனை.. :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Birundan wrote:

யோவ் சுண்டல் உம்பாட்டுக்கு எதையாவது எழுதிவிடுவீர். வீட்டிற்கு கதவு என்று ஒன்று இருக்கிறது தெரியுமா?? அதற்கு புூட்டு என்று ஒன்று இருக்கிறது தெரியுமா?? வாய்ச்சொல்வீரர்கள் இவ்விடயத்தை வீட்டில் கதைக்க வெளிக்கிட்டால் அப்புறம் கதவுக்கு வெளியிலே தாங்க. யாராவது நல்லாயிருந்தாலே உமக்குப் பிடிக்காதோ????? :evil: :twisted:

அதுசரி பாறணைச் சோறு ஒரு பிடி பிடித்து விட்டுத்தானே மிச்சம் பார்த்தனீர்.

வசம்பண்ண கோவிக்கபடாது இங்க வந்து சோத்தைபற்றி கதைக்கிறியள், நீங்கள் என்ன பிளட்டில் இருந்தனீங்களோ? :P :P :P

சா சா உதுக்கெல்லாம் கோபிப்பேனா. பிளட்டிலை(Blood) நான் இருக்கவில்லை. பிளட்(Blood) தான் மற்றவர்களுக்கும் இருப்பது போல் சிவப்பாக என்னிலுமிருக்கின்றது. :P :lol:

அதுசரி சோறு என்றவுடன் கப்பெண்டு பிடிச்சுட்டீர். ஊரிலை என்ன சோத்துக் கடையே நடத்தினீர். :roll: :?:

Link to comment
Share on other sites

Birundan wrote:

சா சா உதுக்கெல்லாம் கோபிப்பேனா. பிளட்டிலை(Blood) நான் இருக்கவில்லை. பிளட்(Blood) தான் மற்றவர்களுக்கும் இருப்பது போல் சிவப்பாக என்னிலுமிருக்கின்றது. :P :lol:

அதுசரி சோறு என்றவுடன் கப்பெண்டு பிடிச்சுட்டீர். ஊரிலை என்ன சோத்துக் கடையே நடத்தினீர். :roll: :?:

அப்பிடி இல்ல அண்ண எத்தனை சோத்துபாசல் Plot க்கு அழுது இருப்பம், அது என்ன மாயமோ மந்திரமோ தெரியவில்லை, சோறு என்றால் அதுதான் ஞாபகம் வருது. :P :P :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




  • Tell a friend

    Love கருத்துக்களம்? Tell a friend!
  • Topics

  • Posts

  • Our picks

    • "சோதிடமும் அசட்டுநம்பிக்கையும்"

      தமிழர்களுக்கு நான்கு என்ற எண்ணை நிறையவே பிடிக்கும். இதைப் பார்க்கையில் சங்க காலத்திலேயே எண் சோதிடம்- (Numerology) "பித்து" வந்துவிட்டதோ என்று தோன்றுகிறது. ஆனால் சங்க காலத்துக்குப் பின்னர் தான் நூல்களையும் பாக்களையும் தொகுக்கும் வேலைகள் துவங்கின. என்ன காரணமோ தெரியவில்லை நூல்களின் பெயர்களில் 4, 40, 400, 4000 என்று நுழைத்து விட்டார்கள். நான் மணிக் கடிகை முதல் நாலாயிர திவ்யப் பிரபந்தம் வரை சர்வமும் நாலு மயம்தான் !!

      “ஆலும் வேலும் பல்லுக்குறுதி, நாலும் இரண்டும் சொல்லுக் குறுதி” என்று சொல்லுவார்கள். ஆல, வேல மரங்களை விளக்கத் தேவை இல்லை. “நாலும் இரண்டும்” என்பது வெண்பாவையும் குறள் வகைப் பாக்களையும் குறிக்கும். நம்பிக்கை தவறில்லை அது மூடநம்பிக்கை யாகமல் இருக்கும் வரை. அளவுக்கு அதிகமாக இதுபோல சிந்திக்கும் போது நம்பிக்கையே மூடநம்பிக்கைக்கு வழிவகுப்பதாக அமைகிறது!.
        • Like
      • 4 replies
    • இதை எழுத மிகவும் அயற்சியாய்த் தான் இருக்கிறது.

      ஜீவா போன்றவர்களுக்கு இந்து மதத்தை காப்பாற்ற வேண்டிய தேவை என்ன என்பதை நான் கேட்கவில்லை ஆனால் சமுத்ரா போன்றவர்களுடைய தேவையில் இருந்து மாறுபட்டதாக அது இருக்கும் என்று புரிந்துகொள்கிறேன். அது என்னுடைய புரிதல். எல்லோரும் எதோ ஒரு புரிதலின் அடிப்படையிலேயே அடுத்த அடியை எடுத்து வைக்கிறோம்.
        • Like
      • 4 replies
    • மனவலி யாத்திரை.....!

      (19.03.03 இக்கதை எழுதப்பட்டது.2001 பொங்கலின் மறுநாள் நிகழ்ந்த ஒரு சம்பவத்தின் நினைவாக பதிவிடப்பட்டது இன்று 7வருடங்கள் கழித்து பதிவிடுகிறேன்)

      அந்த 2001 பொங்கலின் மறுநாள் அவனது குரல்வழி வந்த அந்தச் செய்தி. என் உயிர் நாடிகளை இப்போதும் வலிக்கச் செய்கிறது. அது அவனுக்கும் அவனது அவர்களுக்கும் புதிதில்லைத்தான். அது அவர்களின் இலட்சியத்துக்கு இன்னும் வலுச்சேர்க்கும். ஆனால் என்னால் அழாமல் , அதைப்பற்றி எண்ணாமல் , இனிவரும் வருடங்களில் எந்தப் பொங்கலையும் கொண்டாட முடியாதபடி எனக்குள் அவனது குரலும் அவன் தந்த செய்திகளும் ஒலித்துக் கொண்டேயிருக்கும்.
      • 1 reply
    • பாலியல் சுதந்திரமின்றி பெண்விடுதலை சாத்தியமில்லை - செல்வன்


      Friday, 16 February 2007

      காதலர் தினத்தை வழக்கமான தமது அரசியல் நிலைபாடுகளை பொறுத்து அணுகும் செயலை பல்வேறு தரப்பினரும் உற்சாகமாக செய்து வருகின்றனர்.கிரீட்டிங் கார்டுகளையும், சாக்லடுகளையும் விற்க அமெரிக்க கம்பனிகள் சதி செய்வதாக கூறி காம்ரேடுகள் இதை எதிர்த்து வருகின்றனர்.அமெரிக்க கலாச்சாரத்தை திணிக்க முயற்சி நடப்பதாக கூறி சிவசேனாவினரும் இதை முழுமூச்சில் எதிர்க்கின்றனர். தமிழ்நாட்டில் பாமக ராமதாஸ் இதை கண்டித்து அறிக்கை விட்டுள்ளார். பாகிஸ்தானிலும், அரபுநாடுகளிலும் இதை எதிர்த்து பத்வாக்கள் பிறப்பிக்கப்பட்டு அதை மீறி இளைஞர்கள் இதை கொண்டாடியதாக செய்திகள் வந்துள்ளன.
      • 20 replies
    • எனக்குப் பிடித்த ஒரு சித்தர் பாடல் (எந்தச் சித்தர் என்று மறந்து விட்டேன். கட்டாயம் தேவை என்றால் சொல்லுங்கள் எனது ஓலைச் சுவடிகளை புரட்டிப்பார்த்து பின்னர் அறியத் தருகிறேன்)

      நட்ட கல்லைத் தெய்வம் என்று நாலுபுட்பம் சாத்தியே
      சுற்றி வந்து முணுமுணென்று கூறுமந்த்ரம் ஏனடா
      நட்ட கல்லும் பேசுமோ நாதன் உள்ளிருக்கையில்
      சுட்ட சட்டி தட்டுவம் கறிச்சுவை அறியுமோ?


      பொருள்:
      சூளையில் வைத்துச் சுட்டுச் செய்த மண் பாத்திரத்தில் வைக்கும் கறியின் சுவை எப்படியானது என்று அந்தப் பாத்திரத்துக்கு விளங்குமா? அது போல, எம்முள்ளே எருக்கும் இறைவனை நீ அறியாமல் ஒரு கல்லினுள் கடவுள் இருப்பதாக நம்பி வெறும் கல்லை அராதித்து வழிபடுகிறாய்.
      • 7 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.